Popis:
V prebiehajúcom, štvrtom, semestri štúdia sme sa rozhodli využiť v predmete Odborná prax II. vedomosti získané z predmetov Medzinárodné ekonomické vzťahy, Marketing a Základy metodológie vied. V práci Analýza podniku Uniplet, a.s. postupnými 6 krokmi analyzujeme makro aj mikro prostredie uvedenej firmy. Na základe analýz a rozhodovaní v práci hľadáme odpoveď na otázku, či má podnik vstúpiť na trh do zahraničia, či má na to dostatočný potenciál a tiež rozhodujeme o vhodnej krajine a forme pre ďalší rast.
V prvom kroku práce sme sa venovali prieskumu trhu, do čoho spadá analýza podniku, zákazníka, konkurencie, makroekonomická analýza STEEP faktorov a swot analýza. Ďalšie kroky sú rozhodovanie o iternacionalizácií, rozhodovanie o výbere trhu, rozhodovanie o forme vstupu na medzinárodný trh, o marketingovom mixe a napokon rozhodovanie o marketingovej organizácií podniku.
Výsledok všetkých uvedených analýz a rozhodovaní sme zhrnuli v závere.
Kľúčové slová:
analýza podniku
Zdroje:
- Grublová Eva a kolektiv; Podniková ekonomika. Ostrava, 2001. ISBN 80-86122-75-1
- DONNELLY, J. H; GIBSON, J.L; IVANCEVICH, J.M; : Management. Praha: Grada Publishing,2007
- MIKUŠ, P., DROPPA, M., BUDAJ, P;: Vybrané problémy teórie manažmentu a marketingu. Poprad: Katolícka univerzita v Ružomberku, 2006
- Ing. Anna Diačiková; poznámky k predmetu Medzinárodné ekonomické vzťahy
- Podnikateľský zámer spoločnosti Uniplet, a.s.
- Internetové stránky Uniplet, a.s.
- Správy o stave tkacskej techniky (VÚTS Liberec: http://www.ft.vslib.cz/depart/kme/studenti/IvoKuzela/vuts_menu.html)