Popis:
Zákazníci pri svojich nákupoch uprednostňujú rôzne typy predajní, pričom u Slovákov sú napreferovanejšie samoobsluhy. Až tretina Slovákov zodpovedných za nákupy pre svoju domácnosť uprednostňuje práve samoobsluhy, čím sa v porovnaní s rokom 2005 posunuli na prvé miesto. V tomto type predajne sú čerstvé pečivo a mliečne výrobky najčastejšie kupovanými potravinami pre viac ako tretinu zákazníkov samoobslužných predajní.
Nákupy v supermarketoch preferuje takmer 30% obyvateľov Slovenska, kde sú najčastejšie kupovanými suché potraviny a konzervované výrobky, najmä u ľudí z Bratislavského kraja. Takmer tretina zákazníkov preferujúcich supermarkety zvykne nakupovať v tomto type predajni taktiež neakoholické nápoje, kávu a čaj. Ide najmä o spotrebiteľov z bratislavského regiónu a západného Slovenska.
Pracie a čiastiace prostriedky sú tým nepotravinárskym sortimentom, ktorý nakupuje až štvrtina ľudí zodpovedných za nákupy pre svoju domácnosť, práve v hypermarketoch. Zákazníkov motivujú najmä rôzne zľavy, možnosť kúpy väčších balení a podstatne širší sortiment tohto druhu tovaru, než v ostaných typoch predajní.
Pultová predajňa je hlavným nákupným miesto pre každého desiateho Slováka. Najviac kupovaným sortimentom sú základné potraviny ako čerstvé pečivo, mliečne výrobky či údeniny a čerstvé lahôdky.
Kľúčové slová:
prieskum
metodika
štatistika
analýza
shopping monitor
Obsah:
- Ktoré druhy potravín kupujú Slováci najviac?
Prieskum - metodika