Multikriteriálna analýza - Manažérska diagnostika
«»
Popis:
Jedná sa o metódu hodnotenia návrhov. Kritéria, ktoré formulovali účastníci jednania, sú pri tejto metóde aplikované na jednotlivé možnosti riešenia, ktoré takisto navrhli účastníci jednania. Cieľom analýzy je získať poradie jednotlivých možností od najvýhodnejšej po najmenej výhodnú a na jej základe dospieť k príslušnému rozhodnutiu.
Aby bola táto metóda prehľadná, musíme pri nej zostaviť tabuľku, v ktorej prvom stĺpci sú uvedené možné riešenia a v prvom riadku od zhora sú uvedené jednotlivé kritéria a prípadne aj ich váhy. Váhy sú v tomto prípade faktory, ktoré vyjadrujú stupeň dôležitosti daného kritéria. Ide o čísla, ktorými je potrebné násobiť bodové hodnotenie, ktoré získalo to ktoré riešenie v príslušnom kritériu. Čím je kritérium pre účastníkov jednania dôležitejšie, tým majú väčšiu váhu a tým vyšším číslom bude bodové ohodnotenie v príslušnom stĺpci násobené.
...
Kľúčové slová:
analýza
kritérium
kritériá
multikriteriálna analýza
hodnotenie
ohodnotenie
bodové ohodnocovanie
brainstorming
dodávateľ
Obsah:
- Charakteristika
Popis tvorby tabuľky
Bodové ohodnocovanie
Príklad
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.