Popis:
Rozvoj modernej spojovacej techniky vytvára neuveriteľné možnosti vzájomnej komunikácie a uľahčuje prenos informácii na hociktoré miesto na Zemi. Skúsenosti ukazujú, že i keď technické prostriedky komunikáciu veľmi zjednodušujú nie sú schopné nahradiť osobné rokovanie.
Rokovanie je na mieste kedykoľvek, ak existuje priestor pre dohodu, t.j. vtedy ak existuje prienik obojstranne prijateľných výsledkov.
Treba si uvedomiť, že umenie rokovať - to nie je len porozprávať sa. Je to omnoho viac. Ide o cieľavedomú výmena informácií z určitej oblasti, v určitom čase, ktorá pragmaticky smeruje k dosiahnutiu určitého cieľa. No a k umeniu rokovať nepatrí len schopnosť vyjadrovať sa či formulovať myšlienky. Treba si osvojiť aj stratégiu, taktiku a praktickú psychológiu rokovania.
Úspech dosiahne ten, kto v úspech verí a vopred sa na jeho dosiahnutie pripravuje. Hľadajme cesty, ako sa v rokovaniach k úspechom prepracovať. Získavajme vedomosti a návody, ako ich využiť. Získané znalosti musíme sformovať do konkrétnych plánov činnosti, zamerať ich na účinné a efektívne dosiahnutie cieľa - zvýšenie úspešnosti v rôznych typoch rokovaní i v bežných kontaktoch s ľuďmi.
Rozdiel medzi predávaním a rokovaním je, že pri predávaní sa pomáhame zákazníkovi rozhodnúť uzavrieť s nami obchod a rokovanie je proces vypracovania podmienok.
...
Kľúčové slová:
obchodné rokovanie
taktika
rokovanie
obchod
príprava na rokovanie
rozhodovanie
cieľ
komunikácia
firma
Obsah:
- 1 OBCHODNÉ ROKOVANIE
1.1 PRV NEŽ ZAČNEME ROKOVAŤ
1.2 PRÍPRAVA NA ROKOVANIE
1.3 ROKUJÚCE STRANY V OBCHODNOM ROKOVANÍ
1.4 ROZHODOVANIE A VOĽBA CIEĽOV
1.5 FÁZY ROKOVANIA
1.6 OBCHODNÉ ROKOVANIE A KOMUNIKÁCIA
1.7 STRATÉGIE OBCHODNÉHO ROKOVANIA
1.8 TAKTIKY NA OBCHODNOM ROKOVANÍ
1.8.1 Konzultatívne taktiky
1.9 HODNOTENIE VÝSLEDKOV ROKOVANIA
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Gordon, R.: Umenie rokovať. Vydanie druhé. Bratislava: Eko-konzult, 1995. ISBN 80-900550-3-6
- Holtgrewe, K.-G.: Firemné rokovania. Prvé vydanie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1993. ISBN 80-08-02153-5
- Knapik, P.: Obchodné rokovania. Prvé vydanie. Bratislava: Familiaris, 1997. ISBN 80-967068-8-8
- Kotler, P.: Marketing manažment. 10.rozšiřené vydání. Praha, 2001. ISBN 80-247-0016-6
- Richardsonová,L.: Strategie úspěchu. Prvé vydanie. Zlín:Victoria Publishing,1992. ISBN 80-85605-21-X