Popis:
Rodinná situácia:
XY pochádza z viacdetnej rodiny, zo sociálne znevýhodneného prostredia. Má 10 súrodencov, narodil sa ako siedme dieťa v poradí. Rodičia nie sú zosobášení. Celá rodina, teda 13 osôb, žije v nevyhovujúcich podmienkach, v dvoch miestnostiach. Dieťa nemá svoje vyhradené miesto a vlastnú posteľ. Otec pracuje na fuškách, matka je na rodičovskej dovolenke. Domáce prostredie je nepodnetné, deti spávajú na matracoch, na zemi a ziaľ sú svedkami intímneho kontaktu rodičov. Spôsob života v rodine má na správanie XY veľmi negatívny vplyv. Dieťa je len veľmi zriedka spokojné a pokojné,badať na ňom zvýšené emočné napätie, ktoré následne vyvoláva impulzívne správanie a podráždenosť.
1. ZÁVERY A ODPORÚČANIA VYŠETRENÍ:
Záver špeciálnopedagogického vyšetrenia:
- žiak so ŠVVP s úrovňou intelektových schopností v dolnom pásme priemernej inteligencie.
- Prim. F 91.8 Iná porucha správania, sy ADHD
- Diagnostikované boli tiež VPU - dyslexia, dysgrafia a dysortografia.
Oslabené oblasti:
Písanie - grafický prejav, niektoré grafémy nie sú osvojené
Čítanie - komolenie slov, pridávanie dĺžňa, vynechávanie písmena v strede slova aj na konci slova, zámena i-e.
Pravo-ľavá orientácia.
...
Kľúčové slová:
predagogika
diagnostika
žiak
pedagogická diagnostika
ADHD
správanie
poruchy správania
škola
rodina
psychologické vyšetrenie
nevhodné správanie
porucha pozornosti
Obsah:
- 1. Základné údaje o žiakovi
2. Závery a odporúčania vyšetrení v chronologickom slede
3. Poruchy správania žiaka
4. Vlastné diagnostické pozorovanie
5. Stanovenie prognózy a intervencia
Zdroje:
- pozorovanie
- rozhovor
- lekárke spravy
- prednášky
- poznámky
- prezentácie
- odborná literatúra