Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Postavenie podniku na trhu podľa Porterovej analýzy - seminárna práca

«»
Prípona
.docx
Typ
analýza
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44910
Posledná úprava
13.03.2014
Zobrazené
1 186 x
Autor:
janka.melisova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
5 konkurenčných síl
Značka automobilov BMW je súčasťou nadnárodnej spoločnosti BMW Group, do ktorej patria aj automobilky Mini a Rolls-Royce Motor Cars. Sídlo spoločnosti sa nachádza v nemeckom Mníchove, spoločnosť má ale svoju pôsobnosť po celom svete. Spoločnosť disponuje sedemnástimi výrobnými závodmi v šiestich krajinách, deviatimi vývojovými centrami a obchodným zastúpením po celom svete.

Základ pred definovaním a charakterizovaním 5 konkurenčných síl je aby sa automobilový priemysel rozdelil do určitých strategických skupín, teda skupín firiem ktoré majú podobné vlastnosti, ciele a fungovanie.
Prvou skupinou bude skupina 1 ktorá sa dá charakterizovať širokými produktovými líniami, silnými reklamnými kampaňami, strednou úrovňou integrácie, extenzívnou distribúciou, snahou pokryť čo najširšiu časť trhov a široko dostupnými službami. Do tejto skupiny by patrili hlavne Volkswagen, Ford, Fiat, Toyota, Renault, Hyundai, Chevrolet...
Skupinu 2 je možné charakterizovať veľmi úzkymi produktovými radmi, vysokou integráciou, veľmi nízkou reklamou, selektívnou distribúciou a službami a vysokou kvalitou a výkonmi. Do tejto skupiny by patrili firmy ako Ferrari, Bugatti, Bentley, Rolls Royce, Lamborghini....
Ďalšia skupina, 3 by sa dala charakterizovať ako skupina medzi 1 a 2 v ktorej sa výkonnosť a kvalita prelína so širším trhovým zameraním, pričom by do nej patrili firmy ako BMW, Audi, Mercedes Benz, Porsche, ...
Skupina 4 má väčšinu charakteristík skupiny 1 s jednou výnimkou, ktorou je slabé medzinárodné zameranie, teda títo výrobcovia sa zameriavajú hlavne na domáce trhy. Patria sem napríklad Proton, Tara motors, Daihatsu...

Kľúčové slová:

Porterová analýza

konkurencia

kupujúci

dodávatelia

substitúty

stratégia

diferenciácia



Obsah:
  • 5 konkurenčných síl
    Potencionálny konkurenti
    Kupujúci
    Dodávatelia
    Substitúty
    Konkurenčná stratégia BMW
    Podmienky ktoré sú potrebné ak chce firma využiť stratégiu diferenciácie sú:
    Výhodami stratégie diferenciácie sú:
    Nevýhodami stratégie diferenciácie sú:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko