Popis:
Charakterizujte zvolenú firmu z dôrazom na jej stratégiu, ciele a poslanie. Identifikujte hlavné znaky odlíšenia sa od konkurencie ( z hľadiska produktov, ceny, predaja, servisu a pod.) a popíšte jej výkonovú politiku a koncepciu.
- názov, sídlo, predmet podnikania, marketingové výr. programy. Vznik a vývoj firmy.
Beauty je kozmetická spoločnosť, ktorá predáva vysokokvalitné prírodné kozmetické výrobky prostredníctvom nezávislých kozmetických poradcov aj prostredníctvom svojich pobočiek. Priamy predaj umožňuje zákazníkom získať rady a inšpiráciu od ľudí, ktorých poznajú a ktorým veria. Priame nakupovanie je spoľahlivé a pohodlné.
Byť kozmetickým poradcom Beauty znamená neobmedzený príjem a kariérové príležitosti, osobnostný rozvoj a vedomie, že patríte do priateľskej svetovej spoločnosti. Beauty ako spoločnosť charakterizuje horlivý duch, decentralizovaný manažment a mladá a podnikateľská atmosféra.
Produkty Beauty sú obľúbené u miliónov žien vďaka vysokým požiadavkám na kvalitu. Beauty je zárukou dokonalosti - všetko, čo nesie meno Beauty, spĺňa tie najnáročnejšie požiadavky na hodnotu, bezpečnosť a integritu. Obchodná sila ponúka kompletný rad vysoko kvalitnej starostlivosti o pokožku, vôní a ďalšej kozmetiky.
Kľúčové slová:
marketing
SWOT analýza
projektová štúdia
BSC matica
GE model
Obsah:
- Úloha č. 1 :
Charakterizujte zvolenú firmu z dôrazom na jej stratégiu, ciele a poslanie. Identifikujte hlavné znaky odlíšenia sa od konkurencie ( z hľadiska produktov, ceny, predaja, servisu a pod.) a popíšte jej výkonovú politiku a koncepciu. - názov, sídlo, predmet podnikania, marketingové výr. programy. Vznik a vývoj firmy.
Úloha č 2.:
Vypočítajte výsledok hospodárení jednotlivých výrobkov resp. služieb. Preanalyzujte vývoj trhového podielu jednotlivých produktov a ostatných trhových veličín ( relatívny trhový podiel, trhová kapacita, tempo rastu trhu). Výsledky slovne zhodnoťte a graficky znázornite. Chýbajúce údaje v tabuľkách si stanovte individuálne ( odbyt, cena, var. Náklady, fixné náklady)
Úloha č. 3:
Vypočítajte a graficky znázornite cenovú pružnosť dopytu jednotlivých výrobkov resp. služieb.
Úloha č. 4:
Nájdite príťažlivé trhové segmenty, kt. najlepšie zodpovedajú cieľom a zdrojom firmy pre umiestnenie svojich výrobkov (služieb). Trhové segmenty definujte prostredníctvom mriežky výrobkov (služieb).
Úloha č. 5 :
Prostredníctvom modelu očakávanej hodnoty a modelu ideálneho produktu rozhodnite o kúpe vhodného dlhodobého majetku pre firmu. V stručnosti popíšte úžitkové vlastnosti a technické parametre hodnoteného produktu. Vymyslieť slogan.
Úloha č. 6:
Vykonajte analýzu vnútorného a vonkajšieho prostredia
Úloha č. 7 :
Vykonajte analýzu portfólia výrobného programu firmy prostredníctvom BCG matice a modelu GE. V rámci BCG zaznamenajte pohyb jednotlivých strategických podnikateľských jednotiek - produktov v čase.
Úloha č. 8:
Vykonajte analýzu štruktúry sortimentu pre rok 2007 z hľadiska koncentrácie obratu, analýzy príspevku na krytie fixných nákladov a z hľadiska štruktúry zákazníkov. Výsledky analýzy graficky znázornite.
Úloha č. 9:
Vypočítajte kritický bod rentability pre všetky produkty firmy v r. 2007 a navrhnite vhodný systém ich distribúcie.
Úloha č. 10:
Navrhnite vhodný ponukový propagačný materiál výrobkov resp. služieb podniku pre potenciálnych zákazníkov.
Úloha č. 11:
Na základe marketingovej analýzy vypracujte záverečnú hodnotiacu marketingovú správu, v ktorej navrhnete opatrenia na zabezpečenie lepšieho uspokojenia potrieb zákazníkov.