Popis:
Promeva , s. r. o. bola založená v roku 1995. Od svojho vzniku sa zaoberá výrobou nábytku. Má 60 zamestnancov a radí sa medzi stredné podniky. Počas jej existencie sa jej podarilo uviesť na domáci trh množstvo nových výrobkov a súčasne preniknúť aj na trhy susedných, ale aj vzdialenejších krajín. Vyrába obývacie steny, stoly, stoličky, skrine, postele, komody, nočné stolíky, vešiakové zostavy, príborníky, vitríny,... .
Trh nábytku nie je na Slovensku ani v iných okolitých krajinách ničím novým, no neustále sa rozvíja. Rastie dopyt verejných organizácií, ale najmä individuálnych zákazníkov z domácností. Na tuzemskom trhu pôsobia aj niekoľkí zahraniční konkurenti. Hlavnými konkurentmi sú: Drevona, s. r. o., Kten, s. r. o. a Tesa, s. r. o..
Ciele firmy sú získavanie nových zákazníkov, zvýšenie kapacity výroby, zvýšiť obrat na zahraničných trhoch, zvýšiť ziskovosť podniku. Možnosť investovania do technológií je zvlastných zdrojov ,podnik dosahoval v predchádzajúcich obdobiach zisky.
Z marketingových činností sa spoločnosť Promeva , s. r. o. venuje najmä prieskumu trhu a získavaniu informácií o potrebách zákazníkov a o stupni ich uspokojovania konkurenčnými firmami. Jej cieľovým trhom je domáci trh, kde chce získať výrazné postavenie. Zo zahraničných trhov sa zaujíma o trhy v Taliansku, Českej republike, Rakúsku, Maďarsku a Nemecku. Svoj predaj zabezpečuje prostredníctvom vlastnej distribučnej siete alebo siete obchodných domov a predajní nábytku.
Časť svojich marketingových nákladov spoločnosť vynakladá na reklamu spoločnosti a jej výrobkov. V porovnaní s konkurenciou sú prednosťami spoločnosti nízke ceny a vysoká kvalita.
Objem výroby a predaja sa v roku 2005 statne zvýšil a podobný vývoj spoločnosť očakáva aj v roku 2006.
Kľúčové slová:
analýza
štúdia z marketingu
ekonomické ukazovatele
portfólio
marketingová správa
obrat
Obsah:
- 1.CHARAKTERISTIKA FIRMY
Úloha 1. VÝPOČET EKONOMICKÝCH UKAZOVATEĽOV
Úloha č.2.
ÚDAJE O KAPACITE TRHU, ODBYTE A KONKURENCII
Úloha č.3. PORTFÓLIOVÁ ANALÝZA VÝROBNÉHO PROGRAMU FIRMY
Úloha č.4. Analýza výrobného programu a analýza štruktúry zákazníkov podľa obratu
Úloha č.5. SYSTÉM DISTRIBÚCIE VÝROBKOV
Úloha č.6. Segmentácia zákazníkov
Úloha č.7. PRIESKUM TRHU PRE VÝROBKY FIRMY PROMEVA S.R.O.
Úlohač.9. ZÁVEREČNÁ MARKETINGOVÁ SPRÁVA