Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 104
projektov

Racionálny výber, správanie sa spotrebiteľa

«»
Prípona
.doc
Typ
analýza
Stiahnuté
67 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
674
Posledná úprava
05.05.2017
Zobrazené
3 455 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Východiskom mojej analýzy bude kategória užitočnosť. Tento pojem vyjadruje spotrebiteľov pocit uspokojenia jeho potrieb. Je to subjektívna kategória, pretože neexistuje dôvod, prečo by rôzni spotrebitelia mali pociťovať spotrebu nejakého statku ako rovnako užitočnú. Čomu jeden spotrebiteľ pripisuje veľkú užitočnosť, to u druhého nemusí vyvolávať pocit uspokojenia. Užitočnosť je vlastnosť, ktorú tovar nadobúda tým, že si ho niekto kúpi. Iba vtedy môže byť spotrebúvaný a prinášať úžitok. Užitočnosť ovplyvňuje spotrebiteľa pri rozhodovaní o vynaložení svojho dôchodku. Žiaden tovar nie je užitočný sám od seba, musí si nájsť svojho spotrebiteľa, ktorý si ho kúpi.

Kľúčové slová:

indiferenčná analýza

indiferenčná krivka

dôchodkové obmedzenie

dôchodková priamka

spotrebiteľ

užitočnosť

Vilfredo Pareto



Obsah:
  • Úvod.
    Indiferenčná analýza
    Indiferenčná krivka
    Dôchodkové obmedzenie
    Rovnováha spotrebiteľa
    Rovnováha spotrebiteľa
    Záver
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko