Samohodnotenie hotela D pomocou metódy EFQM model excellence.
«»
Popis:
1. Popis EFQM
Model výnimočnosti EFQM je nástroj určený ku komplexnému posudzovaniu firmy a jej výkonu, známy tiež pod označením EFQM Excellence Model. Zdôrazňuje úlohu vodcovstva v podniku, použitú stratégiu a plánovanie, pôsobenie na pracovníkov, využívané zdroje a partnerstvá ako aj základné predpoklady dobrého fungovania procesov. Výsledkom týchto procesov, je vzťah so zákazníkmi, pracovníkmi ako aj vzťah k spoločnosti, čo predstavuje výsledky kľúčových činností podniku. Rešpektuje princípy, z ktorých najväčší dôraz sa kladie na princíp kontinuálneho zlepšovania. Neustále zlepšovanie sa týka všetkých podnikových činností, ktoré je možné dosiahnuť pomocou dostupných moderných manažérskych metód a osvedčených praktík.
Kľúčové slová:
EFQM
model hodnotenia kvality
služby
spokojnosť zákazníkov
riadenie kvality
Obsah:
- Obsah
1. Popis EFQM 4
1.1 9 kritérií modelu výnimočnosti EFQM 4
2 Postup uplatňovania metódy EFQM 7
2.1 Hodnotenie organizácie pomocou dotazníka 7
2.2 Hodnotenie organizácie podľa metodiky RADAR 8
2.2.1 Výsledky (Results) 9
2.2.2 Prístup (Approach) 11
2.2.3 Aplikácia (Deployment) 11
2.2.4 Hodnotenie a preskúmanie (Assessment & Review) 12
3. Výhody resp. nevýhody EFQM v podmienkach podniku služieb 13
4. Podmienky a nároky aplikácie 14
5. Návrh praktickej aplikácie v podmienkach podniku služieb 16
5.1 Hodnotenie Hotela D vyplývajúce z modelu EFQM 28
6. Závery a odporúčania 30
Zoznam bibliografických odkazov 31
Zdroje:
- EFQM: Cesta k trvalému zlepšovaniu v organizácií [online]. [cit. 2013-09-26]. Dostupné na internete:
- Model výnimočnosti EFQM [online]. [cit. 2013-09-26]. Dostupné na internete:
- EFQM benchmarking [online]. [cit. 2013-10-03]. Dostupné na internete:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.