Segmentácia, SWOT analýza
Prípona
.doc |
Typ
analýza |
Stiahnuté
142 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
5047 |
Posledná úprava
10.08.2017 |
Zobrazené
3 620 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Ako si určiť čo najoptimálnejšie trhy, kde by sme mali perspektívu uspieť?
Jednou z metód, ktoré firmy využívajú k určeniu perspektívneho trhu pre možný odbyt ich produktov je tzv. segmentácia trhov - trhová segmentácia.
Pod segmentáciou trhov rozumieme ich rozčlenenie do určitých segmentov - skupín, na základe nami určených segmentačných kritérií, ktoré zodpovedajú cieľom firmy, ktoré chce na danom trhu (trhoch) dosiahnuť. Tieto segmentačné kritériá sú pre potenciálne (odberateľské) trhy homogénne (jednotné) - no voči ostatným sú heterogénne (odlišné). Aby bola segmentácia trhov pre nás efektívna, mali by hodnotené segmenty spĺňať minimálne nasledovné požiadavky:
- primeranú veľkosť segmentu - trhu, kde chceme umiestniť svoj produkt, t.j. mal by sa v ňom nachádzať dostatočný počet zákazníkov,
- dostupnosť informácií o segmente. Mali by sme mať možnosť získať dostatok relevantných informácií o cieľovom segmente - tým je ich vypovedacia schopnosť po spracovaní vyššia.
- stabilitu základných podmienok v segmente - ako požiadavka určitej trvanlivosti veľkosti a kompozície (zloženia) segmentu,
- aplikovateľnosť - vytvorené segmenty musia mať zmysel pre naše marketingové očakávania (pre nami vytýčený marketingový cieľ), a tým aj pre možnosť vytvorenia správnej marketingovej stratégie.
Kľúčové slová:
analýza
SWOT
segmentácia
aplikovanie
intuícia
analytické metódy
marketingová príležitosť
Obsah:
- Ako si určiť čo najoptimálnejšie trhy, kde by sme mali perspektívu uspieť?
Aby sme sa dopracovali k výsledku, ktorý má svoju vypovedaciu schopnosť, potom aké ďalšie kritériá musí naša segmentácia spĺňať?
Ako teda prakticky môžeme uskutočniť segmentáciu trhov - trhu ak na určitom trhu danej krajiny hľadáme oblasť - región pre umiestnenie nášho produktu?
Aké sú metódy výberu zahraničného trhu (keď sme si už určili pre nás najprijateľnejšie kritériá) a ako tento výber prakticky uskutočniť?
V čom spočíva heuristická metóda hodnotenia trhov?
Aké zásady treba dodržať pri vyhodnocovaní dvoch a viacerých trhov?
Máme vôbec na to vytvorené podmienky, aby sme boli na danom trhu (trhoch) úspešní?
Ako na to?
Pri uskutočňovaní SWOT analýzy musia manažéri firmy monitorovať tiež interné prostredie, jeho silné a slabé stránky:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.