Popis:
Spoločenská kritika marketingu
Marketing je kritizovaný často a výdatne. Časť kritiky je oprávnená a časť nie je. Kritici prehlasujú, že určité marketingové akcie ohrozujú jednotlivých spotrebiteľov, spoločnosť ako celok a iné obchodné firmy.
Vplyv marketingu na jednotlivých spotrebiteľov
Spotrebitelia sa mimoriadne zaujímajú o to, ako marketingový systém ochraňuje ich záujmy. Prieskumy naznačujú, že obvykle majú voči marketingovým aktivitám nie príliš ústretový postoj. Spotrebitelia, obhajcovia spotrebiteľov, štátne úrady a ďalší kritici obviňujú marketing z ohrozovania spotrebiteľov prostredníctvom vysokých cien, nekalých obchodných praktik, predaja pod nátlakom, predaja nekvalitných a nebezpečných výrobkov, plánovaného morálneho zastarávania výrobkov a nekvalitnými službami postihnutým alebo inak znevýhodneným spotrebiteľom.
Vysoké ceny
Mnoho kritikov usudzuje, že marketingový systém spôsobuje, že ceny sú vyššie, než by mohli byť pri uplatnení citlivejšieho systému. Poukazujú na tri faktory: vysoká cena distribúcie, vysoké náklady na komunikačnú politiku a príliš vysoké obchodné prirážky.
...
Kľúčové slová:
zodpovednosť
etika
marketing
analýza
ekonomika
kritika
spotrebiteľ
prirážka cena
klamstvo
lož
nátlak
nekvalitný
materializmus
kultúra
ochrana spotrebiteľov
etický kódex
Obsah:
- 1. Spoločenská kritika marketingu
1.1 Vplyv marketingu na jednotlivých spotrebiteľov
1.2 Vplyv marketingu na spoločnosť ako celok
2. Občianske a verejné združenia pre reguláciu marketingu
2.1 Hnutie na ochranu spotrebiteľov
2.2 Hnutie na ochranu životného prostredia
3. Nové trendy v podnikaní - zodpovedný prístup marketingu voči spoločnosti
4. Etika v marketingu
Zdroje:
- Kotler, P., Armstrong G.: Marketing (6.rozš. vydanie), Praha, Grada Publishing 2004