Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 036   projektov
0 nových

Spoločenská zodpovednosť a etika v marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
analýza
Stiahnuté
20 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12600
Posledná úprava
30.07.2020
Zobrazené
1 580 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Spoločenská kritika marketingu
Marketing je kritizovaný často a výdatne. Časť kritiky je oprávnená a časť nie je. Kritici prehlasujú, že určité marketingové akcie ohrozujú jednotlivých spotrebiteľov, spoločnosť ako celok a iné obchodné firmy.

Vplyv marketingu na jednotlivých spotrebiteľov
Spotrebitelia sa mimoriadne zaujímajú o to, ako marketingový systém ochraňuje ich záujmy. Prieskumy naznačujú, že obvykle majú voči marketingovým aktivitám nie príliš ústretový postoj. Spotrebitelia, obhajcovia spotrebiteľov, štátne úrady a ďalší kritici obviňujú marketing z ohrozovania spotrebiteľov prostredníctvom vysokých cien, nekalých obchodných praktik, predaja pod nátlakom, predaja nekvalitných a nebezpečných výrobkov, plánovaného morálneho zastarávania výrobkov a nekvalitnými službami postihnutým alebo inak znevýhodneným spotrebiteľom.

Vysoké ceny
Mnoho kritikov usudzuje, že marketingový systém spôsobuje, že ceny sú vyššie, než by mohli byť pri uplatnení citlivejšieho systému. Poukazujú na tri faktory: vysoká cena distribúcie, vysoké náklady na komunikačnú politiku a príliš vysoké obchodné prirážky.
...

Kľúčové slová:

zodpovednosť

etika

marketing

analýza

ekonomika

kritika

spotrebiteľ

prirážka cena

klamstvo

lož

nátlak

nekvalitný

materializmus

kultúra

ochrana spotrebiteľov

etický kódex



Obsah:
  • 1. Spoločenská kritika marketingu
    1.1 Vplyv marketingu na jednotlivých spotrebiteľov
    1.2 Vplyv marketingu na spoločnosť ako celok
    2. Občianske a verejné združenia pre reguláciu marketingu
    2.1 Hnutie na ochranu spotrebiteľov
    2.2 Hnutie na ochranu životného prostredia
    3. Nové trendy v podnikaní - zodpovedný prístup marketingu voči spoločnosti
    4. Etika v marketingu

Zdroje:
  • Kotler, P., Armstrong G.: Marketing (6.rozš. vydanie), Praha, Grada Publishing 2004
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko