Učebnicová politika na Slovensku
«»
Popis:
Školská reforma beží a pomaly sa na ňu aj zabúda. Učitelia si zvykli, ako vždy a na všetko, rodičov reforma veľmi netrápi, a ani politicky to nie je zaujímavá téma. Koho by už potom zaujímala príprava nových učebníc? Lenže nové učebnice sú pre budúcnosť našich škôl dôležitou vecou. Iste, dobrá učebnica ešte automaticky nerobí dobrého učiteľa či dobrú školu. Ale ukazuje smer, akým sa má vyučovanie rozvíjať.
Kľúčové slová:
učebnice
Obsah:
- Úvod.....................................................................................................................3
Pohľad J. Skalkovej na problematiku tvorby učebníc..........................................5
Systém kritérií na hodnotenie kvality učebníc.....................................................5
Výskum................................................................................................................6
Plánovanie, tvorba, posudzovanie, schvaľovanie, vydávanie, financovanie a distribúcia učebníc............................................................................................11
Postup pri výbere učebníc školou........................................................................15
Kritériá na hodnotenie učebníc............................................................................15
Použitá literatúra..................................................................................................17
Zdroje:
- http://www.tyzden.sk/casopis/2010/37/ucebnice-na-internet.html
- http://www.civil.gov.sk/archiv/p17-2007-3/p17-c3-2007-10.shtm
- www.ineko.sk/file_download/473
- http://siov.cmsromboid.sk/konkurz-na-tvorbu-ucebnic/9455s
- http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-slovensko/kto-zaraba-na-ucebniciach.html
- http://www.sme.sk/c/5032859/ucebnice-budu-meskat-mesiace.html
- http://www.noveskolstvo.sk/article.php?230
- http://www.tyzden.sk/doma/rychlo-site-ucebnice.html
- SKALKOVÁ J. 1998. Potřeba didaktického zamyšlení nad učebnicemi. In Pedagogika. ISSN 3330-3815, roč. 48, 1998. č.1, s. 4-8
- NOGOVÁ M., BÁLINT Ľ., ADAMOVIČ E. 2003. Plánovanie, tvorba, posudzovanie, schvaľovanie, vydávanie, financovanie a distribúcia učebníc. In Pedagogické Revue. ISSN 1335-1982, roč. 55, 2003. č.4, s. 338-355
- NOGOVÁ,M, BÁLINT,Ľ. 2006. Systém kritérií na hodnotenie učebníc. In Pedagogická revue. ISSN 1335-1982, roč. 58. 2006. č. 4, s. 336 - 350
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.