Popis:
Marketing umožňuje lepšie ako ktorýkoľvek iný postup či metóda identifikovať a rozvíjať potreby a požiadavky zákazníka, v súlade s jeho potrebami vyprodukovať produkt, ktorý mu ako prostriedok uspokojenia jeho potreby prinesie želaný úžitok. Zákazník má v marketingovej koncepcii dominantné postavenie. On rozhoduje o tom, či bude akceptovať ponúkané produkty, t.j. rozhodne o tom, či majú produkty pre neho taký úžitok, že je ochotný za ne poskytnúť žiadanú protihodnotu (ktorá nemusí mať vždy peňažnú formu, ak sa nemusí výmena a transakcia za poskytnutý úžitok.) Správanie zákazníka na trhu sa chápe ako hodnotový vzťah medzí úžitkom, ktorý mu poskytne ponúkaný produkt a protihodnotu, ktorú musí za neho zaplatiť alebo poskytnúť Identifikovanie toho hodnotového vzťahu je najdôležitejším prvkom celej marketingovej koncepcie.
Zdroje:
- 1. Šimonovič, I.S. a kolektív: Marketing. Bratislava: Obzor, 1970
- 2. Bartáková G.,Cibáková V.,Štarchoň P.a kol.: Základy marketingu, Bratislava:228 s.r.o.,2007,s.17
- 3. www.casopis.vusi.sk
- 4. Cibáková, V. – Bartáková, G. – Róza, Z.: Úvod do teórie marketingu. Bratislava: Merkury, 2005, s.33