Popis:
Vedenie ľudí pri práci je neoddeliteľnou súčasťou procesu riadenia. Pre pochopenie zásadného významu ľudí v organizácií je potrebné si uvedomiť, že ľudský článok a organizácia sú vlastne synonymá. Dobre riadená organizácia obvykle považuje priemerného zamestnanca za zdroj kvality a rastu produktivity. Takéto organizácie sa nepozerajú na kapitálové investície, ale na zamestnanca, ako základný zdroj zlepšenia. Organizácia je efektívna len dovtedy, kým dosahuje svoje ciele.
Aby boli zamestnanci organizácie spokojní a oddaní ich práci, je potrebná silná a účinná motivácia na rôznych úrovniach a oddelenia organizácie. Organizácie a ich manažéri si veľmi dobre uvedomujú potrebu zaoberať sa motiváciou zamestnancov, pretože len motivovaní zamestnanci sú šťastní, produktívni a lojálni, a to je to, čo všetky organizácie chcú. Hoci motivácia zamestnancov môže byť náročná, rad teórií o motivácií pri práci môže byť použitých ako základ pre vytvorenie praxe, postupov a procesov, ktoré ovplyvňujú motiváciu zamestnancov.
Kľúčové slová:
diferencie
pracovná motivácia
privátny sektor
verejný sektor
Obsah:
- Úvod -9-
1 Súčasný stav riešenej problematiky doma a v zahraničí -10-
1.1 Charakteristika pracovnej motivácie -10-
1.2 Teórie pracovnej motivácie -12-
1.3 Nástroje pracovnej motivácie -14-
1.3.1 Nástroje pracovnej motivácie v privátnom sektore -16-
1.3.2 Nástroje pracovnej motivácie vo verejnom sektore -18-
1.4 Diferencie v pracovnej motivácií zamestnancov v privátnom a verejnom sektore -19-
1.4.1 Vybrané štúdie zamerané na analýzu diferencií v pracovnej motivácií v privátnom a verejnom sektore -21-
2 Cieľ práce -25-
3 Metodika práce a metódy skúmania -26-
4 Analýza diferencií v pracovnej motivácií medzi verejným a privátnym sektorom -27-
4.1 Charakteristika výberového súboru -27-
4.2 Výskumné hypotézy -30-
4.3 Výsledky výskumu -30-
4.4 Návrhy a odporúčania pre prax -53-
Záver -55-
Zoznam použitej literatúry -55-
Zoznam príloh -55-