Analýza hodnotového reťazca firmy Regada s.r.o.
«»
Prípona
.doc |
Typ
bakalárska práca |
Stiahnuté
31 x |
Veľkosť
0,4 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
16254 |
Posledná úprava
16.12.2008 |
Zobrazené
8 520 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Táto bakalárska práca je rozdelená do štyroch hlavných oddielov. Jednotlivé oddiely sú potom rozdelené do kapitol, podľa obsahovej stránky. Po stručnom úvode nasleduje metodologická časť, v ktorej systematicky popíšem teóriu konkurenčnej výhody podľa M. Portra. V prvej časti metodológie sú okrem vysvetlenia pojmu konkurenčná výhoda uvedené a vysvetlené aj typy konkurenčnej výhody a popis tzv. generických stratégií. Potom definujem hodnotový reťazec a zdôvodním jeho dôležitosť. Taktiež popíšem kroky pri jeho analýze. V ďalšej časti potom popíšem jednotlivé typy konkurenčnej výhody podrobnejšie, popri tom uvediem postup rozboru nákladov a aktív. Tretia časť bakalárskej práce obsahuje aplikáciu danej teórie na konkrétny podnik – Regada s.r.o. špecializujúci sa na výrobnú a obchodnú činnosť v oblasti priemyselnej automatizácie. V tejto časti najprv v stručnosti charakterizujem analyzovaný podnik, čo umožní vytvoriť si predstavu o činnosti podniku, jeho vývoji v čase a veľkosti. Po charakteristike podniku prejdem na identifikáciu hodnototvorných činností a súčasne sa pokúsim a zostavenie hodnotového reťazca. Potom priradím náklady jednotlivým hodnototvorným činnostiam, pričom budem náklady deliť podľa príslušných kritérií. Aktíva podniku budem taktiež priradzovať hodnototvorným činnostiam. Po vypracovaní rozboru nákladov a aktív pre rôzne obdobia bude možné tieto obdobia porovnávať, a teda aj hodnotiť vývoj skúmaných veličín. Nakoniec zhodnotím analýzu hodnotového reťazca, čo obsahuje štvrtý oddiel, čiže záver.
Kľúčové slová:
podnik
hodnotový reťazec
diferenciácia
rozbor nákladov
rozbor aktív
Zdroje:
- 1. Porter, Michael E., 1947 - Konkurenční výhoda : jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon; [z amer. orig. přel. Vladimír Irgl] -- Praha : Victoria Publishing, [1994], 626 s. : obr., tab.
- 2. Kislingerová, Eva, Manažerské finance / Eva Kislingerová a kol. -- Praha : C.H. Beck, 2004, 714 s. : il. ( Beckova edice Ekonomie )
- 3. Nakládal, Michal, Hodnotový řetězec a jeho význam pro rozbory konkurenční pozice firmy [rukopis] / Michal Nakládal -- 2004
- 4. Buchta, Karel, Hodnototvorný řetězec firmy / Karel Buchta, 69 s. : sch., příl.
- 5. www.ids.ac.uk/ids/global/pdfs/VchNov01.pdf , Raphael Kaplinsky and Mike Morris - A HANDBOOK FOR VALUE CHAIN RESEARCH
- 6. www.digitalpodcast.com/podcastvaluechain.pdf , Alex Nesbitt, June 2005, The Podcast Value Chain Report
- 7. http://www.inti.gov.ar/cadenasdevalor/ApparelUNIDOnew2Feb03.pdf
- Vienna, Austria The Global Apparel Value Chain: What Prospects for Upgrading by Developing Countries? Gary Gereffi, Dept of Sociology Duke University, Durham, USA and Olga Memedovic, UNIDO Strategic Research and Economics Branch
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.