Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Analýza potrieb a požiadaviek užívateľov vybraných služieb na trhu elektronických komunikácií

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
7,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14325
Posledná úprava
10.08.2023
Zobrazené
1 508 x
Autor:
sklady06
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Úvod

Analýza potrieb a požiadaviek zákazníkov v dnešnej konzumnej spoločnosti predstavuje jednu z najdôležitejších činností spoločností na celom svete. V súčasnosti platí jedno nepísané pravidlo. Spoločnosti, ktoré ponúkajú produkty a služby, o ktoré nemajú zákazníci záujem, sa dostávajú do existenčných problémov. Práve týmto marketingovým prístupom, zbieraním, analyzovaním a vyhodnocovaním informácií o ich potrebách docielia ekonomický rozmach a spoločenské uznanie.

1.1 Marketingový prístup

S pojmom potreby a požiadavky zákazníkov je veľmi spätá definícia marketingu. Je odvodený od anglického slova market (trh). Prípona -ing znamená vyjadrenie určitého deja, určitej činnosti, ktorá sa na trhu neprestajne uskutočňuje. V ekonomickom ponímaní marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firmy sa prispôsobujú požiadavkám trhu, uspokojujú ich, a tým dosahujú aj vlastné strategické ciele, hlavne rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu. Netreba pritom zabúdať na ekvivalenciu ktorá existuje medzi trhom a zákazníkom. Skupina zákazníkov vytvára trh, ktorý je základom pre fungovanie firiem.

Marketing vznikol v USA na začiatku 20. storočia ako dôsledok nadvýroby produktov, ktorá sa prejavovala ako zaostávanie „kapacity trhu“, danej kúpyschopnosťou dopytu, za možnosťami výroby. Tento fakt umocňovala aj prebiehajúca technicko-vedecká revolúcia. V tom čase už nebol problém vyrobiť, ale predať výrobok zákazníkovi. Východiskom z nepriaznivej situácie bolo zavádzanie činností, ktoré viedli k výrobe a predaju tovaru na základe požiadaviek trhu, ktorému bol produkt určený. Táto činnosť sa nazvala pojmom marketing. Jeho presná definícia neexistuje. Do dnešnej doby sa používa niekoľko definícií, ktorých predmetom je stále zákazník a uspokojovanie jeho potrieb. Pre moje ďalšie potreby a lepšiu predstavu čo je predmetom marketingu uvediem aspoň jednu definíciu, ktorú uvádza odborná svetová literatúra.
...

Kľúčové slová:

požiadavka

dopyt

trh

potreba

ponuka

telekomunikácie

marketingový prieskum

mobilný operátor

spokojnosť zákazníka

zákazník

klient

mobil

manažment



Obsah:
  • 1 ÚVOD -7-
    1.1 MARKETINGOVÝ PRÍSTUP -7-
    1.2 REGULÁCIA A LIBERALIZÁCIA TRHU ELEKTRONICKÝCH KOMUNIKÁCIÍ -8-
    1.3 HISTÓRIA A SÚČASNOSŤ MOBILNEJ KOMUNIKÁCIE -9-
    2 PROFILY POSKYTOVATEĽOV MOBILNÝCH SLUŽIEB -12-
    2.1 T-MOBILE SLOVENSKO -12-
    2.2 ORANGE SLOVENSKO -13-
    2.3 TELEFÓNICA O2 SLOVAKIA -14-
    3 CHARAKTERISTIKA VYBRANÝCH POSKYTOVANÝCH SLUŽIEB -17-
    3.1 T-MOBILE -17-
    3.1.1 PROGRAM VIAC -17-
    3.1.2 PROGRAM RELAX -17-
    3.1.3 PROGRAM VO VEĽKOM -18-
    3.1.4 PROGRAM PODNIKATEĽ -18-
    3.1.5 PROGRAM FIX -19-
    3.1.6 PROGRAM 250 SMS VIAC -19-
    3.2 ORANGE SLOVENSKO -20-
    3.2.1 MINÚTOVÉ PAUŠÁLY -20-
    3.2.2 KREDITNÉ PAUŠÁLY -20-
    3.2.3 SMS PAUŠÁLY -21-
    3.2.4 SUPER PAUŠÁLY -21-
    3.2.5 ORANGE VIP PAUŠÁLY -22-
    3.2.6 FLEXI -22-
    3.3 O2 SLOVAKIA -23-
    3.3.1 PAUŠÁL O2 PRE MŇA -23-
    3.3.2 PAUŠÁL O2 VOĽNOSŤ -23-
    3.4 POROVNANIE VYBRANÝCH MESAČNÝCH PAUŠÁLOV OD OPERÁTOROV ORANGE, T-MOBILE A O2 -24-
    4 ANALÝZA POTRIEB A POŽIADAVIEK UŽÍVATEĽOV SLUŽIEB NA TRHU MOBILNÝCH OPERÁTOROV -25-
    4.1 MARKETINGOVÝ PRIESKUM -26-
    4.2 VÝSLEDKY PRIESKUMU -30-
    4.3 INTERPRETÁCIA VÝSLEDKOV PRIESKUMU -37-
    5 ZÁVER -42-
    ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY -43-
    ZOZNAM TABULIEK -45-
    ZOZNAM OBRÁZKOV A GRAFOV -46-
    ZOZNAM PRÍLOH -47-

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko