Analýza zavislosti medzi znalostným manažmentom a CRM
Popis:
Znalostný manažment je proces, ktorým organizácie vytvárajú hodnotu prostredníctvom intelektuálneho a znalostného kapitálu. Ide predovšetkým o výmenu znalostí medzi jednotlivými zamestnancami, oddeleniami a dokonca aj firmami. Dôležité je uvedomiť si, že zdieľaním znalosti získavajú všetci. CRM je interaktívny proces, ktorého cieľom je dosiahnutie optimálnej rovnováhy medzi firemnými investíciami a uspokojením zákazníckych potrieb. Optimum rovnováhy je determinované maximálnym ziskom oboch strán. Predpokladom dosiahnutia tohto optima je vytvorenie dlhodobých partnerských vzťahov so zákazníkmi. Dochádza k prelínaniu znalostného manažmentu a CRM. Dobre fungujúci CRM je mimo iného postavený na zdieľaní znalosti o zákazníkoch a so zákazníkmi. Úspešnosť koncepcie CRM je závislá na funkčnej koncepcií znalostného manažmentu. Všetky získané dáta sa zhromažďujú v centrálnej databáze informačného systému CRM, ktorý potom umožňuje prevádzať ich triedenie a analyzovanie. Tak ako u CRM, tak aj u znalostného manažmentu je jedným z dôležitých faktorov ovplyvňujúcich úspešnosť ľudský faktor – presvedčiť zamestnancov, že zdieľanie znalosti nie je prostriedok väčšej kontroly ich práce, ale prostriedok umožňujúci rýchlejší firemný rozvoj.
Kľúčové slová:
CRM
zakaznik
znalostny manazment
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.