Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Comparasion of the aftermarket car parts and original car parts and their market in Slovakia

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
anglický
ID projektu
39520
Posledná úprava
13.02.2012
Zobrazené
2 532 x
Autor:
benomartin2
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Práca je v AJ a pojednáva o rozdieloch medzi originálnymi a durhovýrobnými autodielmi. Práca bola ohodnotená známkou výborný na UMB ekonomická fakulta. Zameriava sa na trhové otázky ako vývoj ceny, sortimentu. Praktická časť obsahuje dotazníkový prieskum.

Abstrakt:
V týchto dňoch môžeme sledovať jedno z najťažších období pre fyzické aj právnické osoby v každom ekonomickom sektore. Transport, či už osôb alebo tovaru, je jedným zo základných elementov pre zachovanie plynulej ekonomickej aktivity. Dnes sú používatelia osobných aj nákladných automobilov prinútený hľadať riešenia ako znížiť náklady a zvýšiť profit. Táto Bakalárska práca sa zameria na situáciu na slovenskom automobilovom trhu s náhradnými dielmi a zároveň pravdivé porovnanie dílerov, kvality, ceny a producentov originálnych a druhovýrobných autodielov. Výsledok má priniesť informácie fungovaní systému trhu, navrhnúť možnosti zlepšenia efektivity predaja a priniesť objektívne porovnanie týchto dvoch skupín dielov.

Hlavným cieľom našej práce je preskúmať náklady a prínosy pri originálnych a druhovýrobných autodieloch. Čiastkové cieľe sú.
• Ohodnotiť všetky ďalšie výhody a rovnako aj nevýhody spojené originálnymi a druhovýrobných autodielov z pohľadu subjektov trhu. • Definovať predajný proces od fabriky až po finálneho zákazníka. Vysvetliť rabatovú politiku pri predaji autodielov. Porovnať stratégiu pri predaji originálnych a druhovýrobných autodielov.
• Porovnanie rozdielov a spoločných aspektov medzi originálnymi a druhovýrobnými dielmi ako kvalita, životnosť, dostupnosť a producent. • Určenie životného cyklu automobilu z pohľadu producenta auta a z pohľadu producenta náhradných dielov. Hľadanie spojitosti medzi vekom daného modelu auta a množstva ponúkaných dielov prvovýrobnými spoločnosťami a druhovýrobcami počas životného cyklu automobilu.
• Kampaň „Právo na opravu” pokračovať alebo zastaviť poskytovanie technických informácií druhovýrobcom. Plusy a mínusy. Lobbing originálnych producentov a regulácia Európskej únie.
• Návrhy ako vylepšiť efektivitu trhu s autodielmi od producenta až po konečného zákazníka.  

Kľúčové slová:

druhovýrobný trh

trh s autodielmi

automobilový trh

comparison

after sale market

original market

car parts market

car industry



Obsah:
  • INTRODUCTION 10
    1. THEORETICAL BACKGROUND FOR THE CARS AND CAR PARTS 12
    1.1 Market analyses 13
    1.2 Characteristic of car parts and spare parts 14
    1.3 Introduction to car production 14
    1.4 Division of suppliers 15
    1.4.1 According number of supplying companies 15
    1.4.2 According the division into car parts and spare parts 17
    1.4.3 According the manufacturer supplying for 19
    1.5 Differences between aftermarket and original car parts 19
    1.5.1 Production 20
    1.5.1.1 Quality requirements 20
    1.5.1.2 Manufactory location 21
    1.5.2 Distribution net 21
    1.5.3 Price policy 23
    1.5.4 Warranty 25
    1.6 Right to repair campaign 27
    1.6.1 The main areas modified by exception 28
    1.6.2 Examination of aspects influenced by European regulation 29
    1.6.2.1 Price aspect 29
    1.6.2.2 Social aspect 29
    1.6.2.3 Economy aspect 29
    1.6.2.4 Environmental aspect 30

    2. EVALUTION OF THE OEM AND AFTERMARKET CAR PARTS AND THEIR MARKET 31
    2.1 Evaluation the reliability of producing car parts 31
    2.2 Evaluation the supply of the after market car parts from the point of view of age of the car 34
    2.3 Evaluation original and after market car parts from the point of price 37
    2.4 Evaluation of users’ experiences 41
    2.4.1 1. Question 42
    2.4.2 2. Question 43
    2.4.3 3. Question 43
    2.4.4 4. Question 43
    2.4.5 5. Question 44
    2.4.6 6. Question 44
    2.4.7 7. Question 45
    2.4.8 8. Question 46
    2.4.9 9. Question 46
    2.4.10 Age of the car and car parts preferences 47
    2.4.11 Age of the car and preffered servicing 47

    CONCLUSION 49

    RESUMÉ 51

    BIBLIOGRAPHY 53

    ATTACHMENTS 55
    1. BMW parts research 55
    2. VW parts research 56
    3. Ford parts research 57
    4. Questionnaire English version 58
    5. Questionnaire Slovak version 59
    6. Questionnarie results 60

Zdroje:
  • FAITH, P., 2008 Automobilizmus ako factor mobility [online]. [cit. 2010-03-18]. Avilable on internet
  • BALOG, M., 2009. Zaniknuté značky. In: Auto.pravda.sk [online]. [cit. 2010-03-12]. Avilable on internet
  • BELIS, M., 2008. The History of the Automobil, In: About.com:inventors [online]. [cit. 2010-04-10]. Avilable on internet
  • BORTOFF, W., 2010. What Was The First Car?A Quick History of the Automobile for Young People In: Autodesk [online]. [cit. 2010-04-2]. Avilable on internet
  • QFinance, 2008. Major industry trends. In: QFinance [online]. [cit. 2010-04-11]. Avilable on internet
  • HARTMAN, D., 2010. Car Parts & Definitions. In: eHow [online]. [cit. 2010-03-10]. Avilable on internet
  • ECKERMANN, E., 2001. World history of the automobile. Society of Automotive Engineers, 2001. 78 pp. ISBN 0-7680-0800-X
  • MEYLE, 2009. MEYLE-HD parts: Spare parts with an extra touch of quality. In: Wulf Gaertner Autoparts [online]. [cit. 2010-04-10]. Avilable on internet
  • Auto Kelly, 2008. Základní charakteristika produktů značky Starline. In: Starline parts [online]. [cit. 2010-03-17]. Avilable on internet
  • Robert BOSCH, Magneti Marelli 1999. Regulation (EEC) No 4064/89 MERGER PROCEDURE [online]. [cit. 2010-04-14]. Avilable on internet
  • TASR, 2010. Počet registrácií áut v apríli na Slovensku klesol. In: Transport.sk [online]. [cit. 2010-05-10]. Avilable on internet
  • R2R Video, 2008. Interactive video In : Right to repair [online]. [cit. 2010-02-10]. Avilable on internet
  • DIFFOIRE, T., 2009. Replacement Car Parts: Buy OEM or After Market?Buzzle.com [online]. [cit. 2010-02-10]. Avilable on internet
  • R2R, 2007. Right to repair in Europe In: Right to repair [online]. [cit. 2010-02-10]. Avilable on internet
  • BROWN, L., 2009 Environment and vehicle aftermarket B.net [online]. [cit. 2010-02-7]. Avilable on internet
  • Pic. 1. Groups of car parts. [online]. (2010-05-03)
  • Pic. 2 R2R Involved countries. [online]. (2010-04-09)
  • Graph 1. Analysis of the car parts prices Tosa Autopartner, s.r.o. Stanislav Chomo 2008
  • Graph 2. Analysis of the car amounts Tosa Autopartner, s.r.o. Stanislav Chomo 2008
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko