Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Efektívne vedenie ľudí v malej organizácii

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22305
Posledná úprava
13.04.2009
Zobrazené
4 946 x
Autor:
377928024
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tému svojej bakalárskej práce som si vybrala z dôvodu, že význam vedenia organizácií neustále rastie. Efektívne vedené podniky dosahujú podstatne lepšie ekonomické výsledky než podniky bez lídrov. Dôvodom prečo je práca venovaná najmä malým a stredným podnikom je ich výrazný význam v národnej ekonomike.Malé a stredné podniky tvoria jeden z pilierov zamestnanosti a svojím počtom tvoria skupinu, ktorú nemožno ignorovať. Podľa Štatistického úradu Slovenskej republiky bolo v roku 2005 malých podnikov s počtom zamestnancov 0-49 presne 80.159, 2.930 stredných podnikov s počtom zamestnancov 50-249 a len 621 veľkých podnikov s počtom zamestnancov od 250. Z toho vyplýva, že podiel malých a stredných podnikov v slovenskom hospodárstve je až 99%. Podľa Národnej asociácie pre rozvoj malého a stredného podnikania podiel na pridanej hodnote v roku 2006 predstavuje u malých podnikov 28,5% a stredných podnikov 20,3%.
Tieto údaje nám ukazujú, že podceňovať význam týchto podnikov v národnej ekonomike sa nedá a z tohto dôvodu má význam skúmať aj metódy vedenia týchto podnikov, motiváciu a komunikáciu v týchto podnikoch.
V súčasnosti sa väčšinou majitelia malých a stredných podnikov domnievajú, že pri ich riadení si vystačia so znalosťami v odbore podnikania, a ostatné môžu riešiť intuitívne. Toto sa dá akceptovať najmä vtedy ak nie sú vystavení nadmernej konkurencii. S narastajúcou konkurenciou v rámci európskeho trhu, narastá pre malých a stredných podnikateľov čoraz viac potreba osvojenia si metód riadenia týchto podnikov a tým zvyšovanie ich konkurencieschopnosti v rámci európskeho trhu. Toto je spojené s osvojením si určitého spôsobu myslenia umožňujúceho správne vedenie spoločnosti.

Kľúčové slová:

vedenie ľudí

komunikácia

motivácia



Zdroje:
  • 1. BĚLOHLÁVEK, František: Jak řídit a vést lidi. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0505-9
  • 2. BIRCH, Paul.: Koučování. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0581-4
  • 3. BOROVSKÝ, Juraj – VARGIC, Branislav: Manažment pre malých a stredných podnikateľov: Bratislava: EUROUNION, 2005. ISBN 80-88984-74-2
  • 4. ČAKRT, Michal: Typologie osobnosti pro manažery. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-85943-12-3
  • 5. DI KAMP: Manažer 21. století. Praha: GRADA Publishing, 2000. ISBN 80-247-0005-0
  • 6. FLEMING, Ian – TAYLOR, Allan J.D.: Koučování: Manažment do kapsy 2.Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-009-7
  • 7. HARUNG, Harald S.: Management nového tisíciletí. Praha: Ikar, ISBN 80-249-0313-X
  • 8. HEIMENOVÁ, Pat – CHAPMAN, Elwood N. : Základy vedení. Praha: Linde Praha, 1993. ISBN 80-85647-21-4
  • 9. JANDA, Patrik: Vnitrofiremní komunikace. Praha: GRADA Publishing, 2004. ISBN 80-247-0781-0
  • 10. KACHAŇÁKOVÁ, Anna a kol. :Riadenie ľudských zdrojov. Bratislava: SPRINT, 2007. ISBN 978-80-89085-87-5
  • 11. KOONTZ, H. – WEIHRICH, H.: Managemnet, Praha: VICTORIA PUBLISHING, 1993. ISBN 80-85605- 45-7
  • 12. KOUBEK, Jozef: Řízení pracovního výkonu. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-116-X
  • 13. McKENNA, Patrik J.- MAISTER, David H.:Efektivní leader. Praha: Alfa Publishing, 2005. ISBN 80-86851-12-5
  • 14. PLAMÍNEK, Jiří: Vedení lidí, týmú a firem Praktický atlas manažmentu. Praha: GRADA Publishing, 2005. ISBN 80-247-1092-7
  • 15. SEDLÁK, Mikuláš: Manažment. Bratislava: IURA EDITION, 2001. ISBN 80-89047-18-1
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko