Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Environmentálna výchova v školskom vzdelávacom programe

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
40 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35199
Posledná úprava
05.10.2010
Zobrazené
2 096 x
Autor:
janusqa888
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ako uvádza J. Terek, Z. Vostal (2003), predpokladom rozvoja ľudstva je vytváranie zdravého životného prostredia vo všetkých jeho zložkách. Narastajúci počet obyvateľstva so sebou prináša mnoho škodlivých následkov, ktoré spätne vplývajú na kvantitatívny i kvalitatívny rozvoj ľudskej populácie. Ľudstvo sa musí snažiť racionálne využívať všetky prírodné zložky a obmedzovať znečistenie ovzdušia, vôd, pôd, biosféry a odpady zo svojej hospodárskej činnosti. Znečistenie prostredia môže ohroziť produkciu potravín i ďalších obnoviteľných prameňov. Znečistenie životného prostredia, ktoré sa dotýka samotného prežitia ľudstva na tejto planéte, sa v dnešnej dobe nazýva globálnou environmentálnou krízou. Nejde tu iba o krízu v prírode, ale o krízu v ľudskej spoločnosti s dopadom na jej

Kľúčové slová:

Environmentálna výchova

Štátny vzdelávací program

Školský vzdelávací program

Organizačné formy vyučovania

Koordinátor environmentálnej výchovy



Obsah:
  • ÚVOD


    1.      Význam environmentálnej výchovy........................................................................... 9


    1.1.   Štátny vzdelávací program.................................................................................... 12


    1.2.   Školský vzdelávací program................................................................................. 13


    1.3.   Environmentálna výchova v štátnom vzdelávacom programe 2.stupňa


    základnej školy ........................................................................................................... 14


     


    2.      Realizácia environmentálnej výchovy na školách.................................................. 15


    2.1.   Ciele a obsah environmentálnej výchovy............................................................... 15


    2.2.   Spôsoby realizácie environmentálnej výchovy ako prierezovej


    tématiky na školách..................................................................................................... 18


    2.2.1.      Ako integrovanú súčasť iných predmetov................................................... 18


    2.2.2.      Prostredníctvom školských akcií................................................................ 18


    2.2.2.1.Krátky zoznam významných dní týkajúcich sa životného


    prostredia........................................................................................................ 18


    2.3.   Ako samostatný učebný predmet v rámci rozširujúcich hodín................................. 21


    2.4.   Špecifické výchovné ciele v environmentálnej výchove.......................................... 21


    2.4.1.      Špecifické kognitívne(poznávacie) ciele v environmentálnej


    výchove................................................................................................................ 21


    2.4.2.      Špecifické afektívne ciele v environmentálnej výchove................................ 21


    2.4.3.      Špecifické psychomotorické ciele v environmentálnej výchove.................... 22


    2.5.   Metódy v environmentálnej výchove..................................................................... 22


    2.6.   Organizačné formy vyučovania............................................................................. 26


    2.7.   Mimoškolské organizačné formy vyučovania......................................................... 29


    2.8.   Programy a projekty environmentálnej výchovy pre zákl...


Zdroje:
  • OBDRŽÁLEK, Z. 1997. Didaktika pre študentov učiteľstva základnej školy. Bratislava: UK, 1992. 87 s. ISBN 80- 223-0484-0
  • TEREK, J.- VOSTÁL, Z. 2003. Základy ekológie a environmentalistiky. Prešov: FHPV PU v Prešove, 2003. 210 s. ISBN 80-8068-205-4
  • TUREK, I. 2008. Didaktika. Bratislava: Ekonómia, 2008. 595 s. ISBN 978-80-8078-198-9
  • TUREK, I. 1998. Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. Bratislava: Edukácia, 1998. 326 s. ISBN 80-88796-89-X
  • PETLÁK, E. 1997. Všeobecná didaktika. Bratislava: IRIS, 1997. 270 s. ISBN 80-88778-49-2
  • DUDINSKÝ, V- ROHÁČ, J. 1996. K environmentálnej výchove. Prešov: Manacon Prešov, 1996. 90 s. ISBN 80-85668-27-0
  • VINCÍKOVÁ, S. 1998. Teória a prax environmentálnej výchovy 6. Banská Bystrica: FPV UMB, 1998. 41 s. ISBN 80-967893-2-5
  • KOMPOLTOVÁ, S. 2002.Environmentálna výchova: smerovanie k trvalej udržateľnosti. Nové Zámky: Crocus, s.r.o, 2002. 80 s. ISBN 80-85756-71-4
  • MINISTERSTVO ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA SLOVENSKEJ REPUBLIKY. 1997. Koncepcia environmentálnej výchovy a vzdelávania. Bratislava: Ekopress, 1997. 40 s. ISSN 1335-1564
  • Štátny vzdelávací program: Štátny vzdelávací program [ online ]. 2008. [cit. 23.1.2010]. Dostupné na internete: <http://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&;rootId=2319 >
  • Štátny vzdelávací program: Štátny vzdelávací program ISCED-0,1,2,3A [ online ]. 2008. [cit. 23.1.2010]. Dostupné na internete: <http://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&;rootId=2319 >
  • Štátne vzdelávacie programy: Štátny vzdelávací program [ online ].2009. [cit. 23.1.2010].
  • Dostupné na internete: <http://www.statpedu.sk/sk/sections/view/statne-vzdelavacie-programy/statny-vzdelavaci-program>;
  • BLAŠKO, M. 2010. Úvod do modernej didaktiky I. [online]. Web.tuke.sk. [cit. 23.1.2010], s.244. Dostupné na http://web.tuke.sk/kip/download/vuc11.pdf
  • Štátny vzdelávací program pre 2.stupeň základnej školy v Slovenskej republike: Nižsie sekundárne vzdelávanie- ISCED 2, Prirezové témy [ online ].2008. [cit. 23.1.2010].
  • Dostupné na internete: <http://www.statpedu.sk/documents//16/vzdelavacie_programy/statny_vzdelavaci_program/isced2_jun30.pdf >
  • JAKAB, I.- KOPCOVÁ ,O. 2004. Didaktika environmentálnej ekológie. Nitra: FPV UKF, 2004. 112 s. ISBN 80-8050-742-2
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko