Etický kódex
«»
Popis:
V mojej bakalárskej (licenciátskej) práci sa budem zaoberať podnikateľskou kultúrou a podnikateľskou etikou v spoločnosti nLight, s.r.o.
Cieľom mojej práce je na základe štúdia príslušnej odbornej literatúry, a po vykonaní analýzy podnikových materiálov i prieskumnej sondy, spracovať návrh etického kódexu pracovníkov spoločnosti nLight, s r.o.
V kapitole Podniková kultúra a podniková etika rozoberám nami všeobecne používané pojmy ako kultúra, podniková kultúra, etika, morálka a rozdiely medzi týmito pojmami. V jej podkapitolách sa zaoberám všeobecnými informáciami o manažmente a jeho efektivite, pričom sa opieram o definície manažmentu podľa H. Koontza, H. Weihricha, American Management Association, P. F. Druckera a ostatných, ktorí definovali pojem manažment. Ďalej sa zaoberám významom etiky v podnikaní a na základe definícií popisujem podnikateľskú etiku ako vedeckú disciplínu, ktorá skúma možnosti aplikácie podnikateľských zásad a podnikateľských princípov.
Kľúčové slová:
etický kódex
kultúra
morálka
efektivita managementu
podnikanie
etické aspekty
podniková kultúra
Zdroje:
- 1. Balcar, K.: Úvod do studia psychológie osobnosti. SPN, Praha 1983
- 2. Bláha, J.- Dytrt, Z.: Manažérska etika. Management Press, Praha 2003
- 3. Bláha, J.- Mateiciuc, A..- Kaňáková, Z.: Personalistika pro malé a střední firmy. Vydavateľstvo CP Books, a.s., Brno 2005
- 4. Brooks, I.: Firemní kultura. Computer press, Brno 2003
- 5. Cook, R.A.: Business Ethics at the Crossroads. In: IANNONE, P.A.: Contemporary Moral Controversies in Business. Oxford University Press, Oxford 1989
- 6. Čihovská, V.- Hanuláková, E.- Lipianska, J.: Firemný imidž. Eurounion, Bratislava 2001
- 7. Čižmáriková, Z.: Pozícia rádia Slovensko na mediálnom trhu po zmene vysileacej štruktúry Slovenského rozhlasu v septembri 2004. Univerzita svätého Cyrila a Metoda v Trnave, Trnava, 2004
- 8. Drucker, P.: Podnikové řízení a hospodárske výsledky. Svoboda, Praha 1968
- 9. Dunckelová, J.: Podnikatelská etiketa. NS Svoboda, Praha 1997
- 10. Frederick, W.C.- Davis, K.- Post, J.E.: Business and Society Corporate Strategy, Public Policy and Ethic. McGraw-Hill, New York, 1988
- 11. Gallová, M.: Spoločenské správanie sa manažéra. AV, Banská Bystrica 1997
- 12. Hanuláková, E.: Etika v marketingu. Eurounion, Bratislava 1996
- 13. Hanuláková, E.- Pročková, A.: Etické a ekologické aspekty podnikateľskej stratégie. Ekonomický časopis, 1996
- 14. Hanuláková, E.: Podnikateľská etik. Eurounion, Bratislava 1997
- 15. Heller, R.: Príručka manažéra. IKAR, Banská Bystrica 2005
- 16. Janošík, J.: Podnikateľská etika. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006/2007
- 17. Janotová, H. a kol.: Profesijná etika. Eurolex Bohemia, Praha 2005
- 18. Kachňáková, A.: Podniková kultúra. Ekonóm, Bratislava 2003
- 19. Khelerová, V.: Komunikační dovednosti manažera. Grada Publishing, Praha1995
- 20. Kim, S. H.: Tisíc a jeden způsob jak motivovat sebe i druhé. Management Press, Praha 1999
- 21. Kita, J.: Spolupráca francúzskych a slovenských podnikov. Ekonomický časopis, 1996
- 22. Klopfer, M.: Etika podnikania. SPN, Bratislava 1994
- 23. Kolektív: Ekonomická encyklopédia. Sprint, Bratislava 1995
- 24. Kupkovič, M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. ES EU, Bratislava 1985
- 25. Lewis, P.W.: Defining „Business Ethics“: Like Nailing Jello to a Wall. Journal of Business Ethics, 1985
- 26. Lukeš,M.- Nový, I. a kol.: Psychologie podnikání. Management Press, Praha 2005
- 27. Luknič, A.: Štvrtý rozmer podnikania- etika. SAP, Bratislava 1994
- 28. Malaník, Z. a kol.: Organizovanie podnikov. Centrum manažérskej prípravy a poradenstva v Bratislave, Bratislava 2005
- 29. Malaník, Z.: Riadenie zmien a rozvoja podniku. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006
- 30. Malaník, Z.: Riadenie výroby v dokonalom podniku. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006
- 31. Malaník, Z.- Brozmanová, E.: Riadenie rozvoja ľudských zdrojov. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006/2007
- 32. Pfeifer, L.- Umlaufová, M.: Firemní kultura. Grada, Praha 1993
- 33. Rachman, D.J.- Mescon, M.H.: Business Today. Random House, New York 1985
- 34. Rajt, Š.: Marketing. Intec, Žilina 1992
- 35. Remišová, A.: Etické kódexy. Ekonóm, Bratislava 1998
- 36. Remišová, A.: Podnikateľská etika v praxi. Epos, Bratislava 1999
- 37. Remišová, A.: Etika a ekonomika. EKONÓM, Bratislava 2004
- 38. Rich, A.: Etika hospodářství. Oikoymenh, Praha 1994
- 39. Sedlák, M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. Alfa, Bratislava 1992
- 40. Steinmann, H.- Lőhr, A: Základy podnikovej etiky. Victoria Publishing, Praha 1995
- 41. Strážovská, E.- Cibáková, V.- Lipianska, J.: Podnikateľský proces (komerčná oblasť). Sofa, Bratislava 1996
- 42. Stýblo, J.: Manažérská motivační strategie. Management Press, Praha1992
- 43. Szarková, M.: Psychológia pre manažérsku prax. Kartprint, Bratislava 1998
- 44. Vallance, E.: Business Ethics at Work. Cambrige University Press, Cambridge 1995
- 45. Zikmund, W.- D` Amico, M.: Marketing. John Wiley & Sons, New York 1989
- 46. http://referaty.atlas.sk/odborne-humanitne/ekonomia/13518/?print=1
- 47. http://sk.wikipedia.org/wiki/Mor%C3%A1lka_%28s%C3%BAhrn_hodn%C3%B4t%29
- 48. http://sk.wikipedia.org/wiki/Etika
- 49. http://sk.wikipedia.org/wiki/Mana%C5%BEment
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.