Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Etický kódex

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
1,0 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23474
Posledná úprava
12.05.2009
Zobrazené
8 003 x
Autor:
gizmino
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V mojej bakalárskej (licenciátskej) práci sa budem zaoberať podnikateľskou kultúrou a podnikateľskou etikou v spoločnosti nLight, s.r.o.
Cieľom mojej práce je na základe štúdia príslušnej odbornej literatúry, a po vykonaní analýzy podnikových materiálov i prieskumnej sondy, spracovať návrh etického kódexu pracovníkov spoločnosti nLight, s r.o.
V kapitole Podniková kultúra a podniková etika rozoberám nami všeobecne používané pojmy ako kultúra, podniková kultúra, etika, morálka a rozdiely medzi týmito pojmami. V jej podkapitolách sa zaoberám všeobecnými informáciami o manažmente a jeho efektivite, pričom sa opieram o definície manažmentu podľa H. Koontza, H. Weihricha, American Management Association, P. F. Druckera a ostatných, ktorí definovali pojem manažment. Ďalej sa zaoberám významom etiky v podnikaní a na základe definícií popisujem podnikateľskú etiku ako vedeckú disciplínu, ktorá skúma možnosti aplikácie podnikateľských zásad a podnikateľských princípov.

Kľúčové slová:

etický kódex

kultúra

morálka

efektivita managementu

podnikanie

etické aspekty

podniková kultúra



Zdroje:
  • 1. Balcar, K.: Úvod do studia psychológie osobnosti. SPN, Praha 1983
  • 2. Bláha, J.- Dytrt, Z.: Manažérska etika. Management Press, Praha 2003
  • 3. Bláha, J.- Mateiciuc, A..- Kaňáková, Z.: Personalistika pro malé a střední firmy. Vydavateľstvo CP Books, a.s., Brno 2005
  • 4. Brooks, I.: Firemní kultura. Computer press, Brno 2003
  • 5. Cook, R.A.: Business Ethics at the Crossroads. In: IANNONE, P.A.: Contemporary Moral Controversies in Business. Oxford University Press, Oxford 1989
  • 6. Čihovská, V.- Hanuláková, E.- Lipianska, J.: Firemný imidž. Eurounion, Bratislava 2001
  • 7. Čižmáriková, Z.: Pozícia rádia Slovensko na mediálnom trhu po zmene vysileacej štruktúry Slovenského rozhlasu v septembri 2004. Univerzita svätého Cyrila a Metoda v Trnave, Trnava, 2004
  • 8. Drucker, P.: Podnikové řízení a hospodárske výsledky. Svoboda, Praha 1968
  • 9. Dunckelová, J.: Podnikatelská etiketa. NS Svoboda, Praha 1997
  • 10. Frederick, W.C.- Davis, K.- Post, J.E.: Business and Society Corporate Strategy, Public Policy and Ethic. McGraw-Hill, New York, 1988
  • 11. Gallová, M.: Spoločenské správanie sa manažéra. AV, Banská Bystrica 1997
  • 12. Hanuláková, E.: Etika v marketingu. Eurounion, Bratislava 1996
  • 13. Hanuláková, E.- Pročková, A.: Etické a ekologické aspekty podnikateľskej stratégie. Ekonomický časopis, 1996
  • 14. Hanuláková, E.: Podnikateľská etik. Eurounion, Bratislava 1997
  • 15. Heller, R.: Príručka manažéra. IKAR, Banská Bystrica 2005
  • 16. Janošík, J.: Podnikateľská etika. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006/2007
  • 17. Janotová, H. a kol.: Profesijná etika. Eurolex Bohemia, Praha 2005
  • 18. Kachňáková, A.: Podniková kultúra. Ekonóm, Bratislava 2003
  • 19. Khelerová, V.: Komunikační dovednosti manažera. Grada Publishing, Praha1995
  • 20. Kim, S. H.: Tisíc a jeden způsob jak motivovat sebe i druhé. Management Press, Praha 1999
  • 21. Kita, J.: Spolupráca francúzskych a slovenských podnikov. Ekonomický časopis, 1996
  • 22. Klopfer, M.: Etika podnikania. SPN, Bratislava 1994
  • 23. Kolektív: Ekonomická encyklopédia. Sprint, Bratislava 1995
  • 24. Kupkovič, M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. ES EU, Bratislava 1985
  • 25. Lewis, P.W.: Defining „Business Ethics“: Like Nailing Jello to a Wall. Journal of Business Ethics, 1985
  • 26. Lukeš,M.- Nový, I. a kol.: Psychologie podnikání. Management Press, Praha 2005
  • 27. Luknič, A.: Štvrtý rozmer podnikania- etika. SAP, Bratislava 1994
  • 28. Malaník, Z. a kol.: Organizovanie podnikov. Centrum manažérskej prípravy a poradenstva v Bratislave, Bratislava 2005
  • 29. Malaník, Z.: Riadenie zmien a rozvoja podniku. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006
  • 30. Malaník, Z.: Riadenie výroby v dokonalom podniku. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006
  • 31. Malaník, Z.- Brozmanová, E.: Riadenie rozvoja ľudských zdrojov. Konzultačné stredisko Bratislava, E. R. M. Euro-Región-Management, Bratislava 2006/2007
  • 32. Pfeifer, L.- Umlaufová, M.: Firemní kultura. Grada, Praha 1993
  • 33. Rachman, D.J.- Mescon, M.H.: Business Today. Random House, New York 1985
  • 34. Rajt, Š.: Marketing. Intec, Žilina 1992
  • 35. Remišová, A.: Etické kódexy. Ekonóm, Bratislava 1998
  • 36. Remišová, A.: Podnikateľská etika v praxi. Epos, Bratislava 1999
  • 37. Remišová, A.: Etika a ekonomika. EKONÓM, Bratislava 2004
  • 38. Rich, A.: Etika hospodářství. Oikoymenh, Praha 1994
  • 39. Sedlák, M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. Alfa, Bratislava 1992
  • 40. Steinmann, H.- Lőhr, A: Základy podnikovej etiky. Victoria Publishing, Praha 1995
  • 41. Strážovská, E.- Cibáková, V.- Lipianska, J.: Podnikateľský proces (komerčná oblasť). Sofa, Bratislava 1996
  • 42. Stýblo, J.: Manažérská motivační strategie. Management Press, Praha1992
  • 43. Szarková, M.: Psychológia pre manažérsku prax. Kartprint, Bratislava 1998
  • 44. Vallance, E.: Business Ethics at Work. Cambrige University Press, Cambridge 1995
  • 45. Zikmund, W.- D` Amico, M.: Marketing. John Wiley & Sons, New York 1989
  • 46. http://referaty.atlas.sk/odborne-humanitne/ekonomia/13518/?print=1
  • 47. http://sk.wikipedia.org/wiki/Mor%C3%A1lka_%28s%C3%BAhrn_hodn%C3%B4t%29
  • 48. http://sk.wikipedia.org/wiki/Etika
  • 49. http://sk.wikipedia.org/wiki/Mana%C5%BEment
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko