Fenomén strachu a negatívneho vzťahu k škole
«»
Popis:
Cieľom bakalárskej práce je priblížiť problematiku stresu, agresivity a šikanovania v školách. Bakalárska práca je rozdelená do troch základných kapitol: úvod je zameraný na problematiku stresu v školách, ďalej budem rozpisovať priblíženie agresivity v školách, šikanovanie, varovné miesta šikanovania a varovné signály šikanovania. Nakoniec sa budem venovať prevencii šikanovania. Táto práca poukazuje na problematiku nedbalej výchovy detí a mladistvých negatívne vplyvy na ich osobnosť a taktiež poukazuje celkovo na problematické vplyvy na spoločnosti.
Kľúčové slová:
šikanovanie
stres
násilie
škola
agresia
agresor
mládež
prevencia
Obsah:
- Úvod 8
1 Vymedzenie pojmu strach 9
1.1 Strach zo školy 12
1.2 Skupiny strachu v škole 13
1.3 Zvládnutie strachu zo školy 15
2 Agresia a agresivita 17
2.1 Agresia a jej podoba 18
2.2 Agresori šikanovania 19
2.3 Obete šikanovania 21
3 Šikanovanie 23
3.1 Varovné signály šikanovania 25
3.2 Varovné miesta šikanovania 27
3.3 Výchovný zásah a náprava následkov proti šikanovaniu 29
4 Prevencia šikanovania 31
4.1 Prevencia na úrovni školy ako celku 33
4.2 Prevencia na úrovni jednotlivca 36
4.3 Výchovné opatrenia 37
Záver 40
Zoznam bibliografických odkazov 41
Zdroje:
- HRONCOVÁ, J., 1996. Sociológia výchovy. Banská Bystrica: PF UMB, 1996. ISBN 80-88825-37-7.
- KOLÁŘ, M., 2005. Bolest šikanování. Praha: Portál. 2005.
- MARTÍNEK, Z., 2011. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Vydalo Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.