Komunikácia v malých skupinách a jej využitie
Popis:
Cieľom tejto práce je z teoretického hľadiska charakterizovať komunikáciu v malých skupinách. Práca je zameraná na vymedzenie pojmu komunikácia a na podstatu komunikačného procesu a druhy komunikácie. Ďalej práca definuje malé skupiny a komunikáciu v nich, v poslednej kapitole sa zameriava na aplikáciu vnútropodnikových prostriedkov komunikácie, ktoré sa najčastejšie využívajú pri komunikácii v malých skupinách.
Kľúčové slová:
komunikácia
skupina
rokovanie
workshop
Obsah:
- Zoznam ilustrácií 7
Zoznam tabuliek 7
Úvod 8
1 Cieľ a metodika práce 9
2 Úvod do komunikácie 10
2.1 Vymedzenie pojmu komunikácia 10
2.2 Základné prvky komunikačných procesov 10
2.2.1 Spätná väzba 12
2.3 Klasifikácia komunikácie a komunikačných procesov 13
2.4 Druhy komunikácie a komunikačných procesov 15
2.4.1 Intrapersonálna komunikácia a interpersonálna komunikácia 15
2.4.2 Masová komunikácia 16
2.4.3 Komunikácia v malých skupinách 17
2.4.4 Krízová komunikácia 18
2.5 Druhy komunikácie 18
2.6 Verbálna komunikácia 19
2.6.1 Verbálna ústna komunikácia 20
2.6.2 Verbálna písomná komunikácia 20
2.7 Neverbálna komunikácia 21
2.7.1 Mimika 21
2.7.2 Gestikulácia 22
2.7.3 Haptika 22
2.7.4 Posturika 23
2.7.5 Kinezika 23
2.7.6 Proxemika 23
2.7.7 Paralingvistika 24
3 Komunikácia v malých skupinách 25
3.1 Malé skupiny všeobecne 25
3.1.1 Stupne malých skupín 26
3.1.2 Formy malých skupín 27
3.1.3 Kultúra v malých skupinách 29
3.1.4 Obava z malých skupín 29
3.2 Charakteristika malej pracovnej skupiny 30
3.2.1 Vlastnosti malých pracovných skupín 31
3.2.2 Štruktúra malých pracovných skupín 32
3.2.3 Komunikácia v malých pracovných skupinách 34
3.2.3.1 Formálna komunikácia 34
3.2.3.2 Neformálna komunikácia 35
3.2.4 Chyby pri komunikácii v malých skupinách 36
4 Využitie malých skupín v pracovnej oblasti 38
4.1 Pracovná porada 38
4.1.1 Typy porád 39
4.1.2 Zásady efektívnej porady 39
4.1.2.1 Cieľ porady 39
4.1.2.2 Príprava porady 39
4.1.2.3 Program porady 40
4.1.2.4 Účastníci porady 40
4.1.3 Problémy pracovnej porady 41
4.1.4 Výhody a nevýhody pracovnej porady 41
4.2 Obchodné rokovanie 42
4.2.1 Tímové obchodné rokovanie 42
4.2.1.1 Výhody a nevýhody tímového obchodného rokovania 43
4.3 Spontánna diskusia 43
4.3.1 Výhody a nevýhody diskusie 43
4.4 Brainstorming 44
4.4.1 Výhody a nevýhody brainstormingu 45
4.5 Think Tank 46
4.5.1 Výhody a nevýhody think tank 46
4.6 Workshop 47
4.6.1 Príprava workshopu 47
4.6.2 Priebeh workshopu 47
4.6.3 Výhody a nevýhody workshopu 48
5 Diskusia 49
6 Záver 52
Zoznam použitej literatúry 53
Zdroje:
- BRADBURY, A. 2001. Manažerské dovednosti jak ovlivňovať druhé. Praha: Computer Press, 2001. 120 s. ISBN 80-7226-380-3.
- DEVITO, J.A. 2001. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
- DRLIČKOVÁ, E. 2003. Interpersonálna komunikácia v podnikoch a jej hodnotenie. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2003. 97 s. ISBN-80-228-1335-4.
- DRLIČKOVÁ, E. 2006. Stratégia obchodnej firmy. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2006. 86 s. ISBN 80-228-1617-5.
- FORET, M. 2003. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
- GALAJDOVÁ, V. – HITKA, M. 2000. Personálne riadenie. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2000. 142 s. ISBN 80-228-0963-2.
- HURST, B. 1991. Encyklopedie komunikačních technik. London: Kogan Page Limited, 1991. 304 s. ISBN 80-85424-40-1.
- MACKO, F. 1997, Sociológia a psychológia v podniku. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 1997. 98 s. ISBN 80-228-0683-8
- SZARKOVÁ, M. a kol. 2002, Komunikácia v manažmente. Bratislava: EKONÓM, 2002. 198 s. ISBN 80-225-1585-X.
- VETRÁKOVÁ, M. 2002. Komunikácia v práci manažéra. Zvolen: Univerzita Mateja Bela, Ekonomická fakulta Banská Bystrica, 2002. 203 s. ISBN 80-8055-630-X.
- ŠULEŘ, O. 1995, Manažerské techniky. Olomouc: Rubico, 1995. 225 s. ISBN 80-85839-06-7
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.