Komunikačné schopnosti manažérov
Popis:
V tejto seminárnej práci som sa rozhodla venovať téme komunikácie, zamerajúc sa na komunikačné schopnosti manažérov ako vedúcich pracovníkov, pretože práve komunikáciu považujem za základný spojovací článok medzi ľuďmi v procese riadenia.
Každý, kto je zamestnaný určite môže potvrdiť, že prístup a komunikácia vedúceho ovplyvňuje vo veľkej miere celkovú atmosféru na pracovisku. Komunikácia má veľa foriem a úrovní. Komunikujeme rečou, jej slovným zložením, dynamikou a zafarbením, gestikuláciou, polohou tela, mimikou, pohľadom. Pre človeka je nanajvýš dôležité, že bez komunikácie nie je možné budovanie vzťahov a bez vytvárania fungujúcich vzťahov nie je možné pracovať v tíme ani tím viesť.
Kľúčové slová:
podstata vedenia
osobnostné predpoklady
podmienky vedenia ľudí
komunikácia
proces vedenia
Zdroje:
- Bay, Rolf H.: Účinné vedení týmů, GRADA, Praha 2000, ISBN 80-247-9068-8
- Bilský, P.,Erneker, J.,Škoda, R.: Masová komunikácia a verejná mienka, Bratislava 2002, ISBN 80-8054-218-X
- DeVito Joseph A.: Základy mezilidské komunikace, Grada, Praha 2001.
- ISBN:80-7169-988-8
- Dobšovič, Ľudovít: Naučte sa riešiť konflikty. Modra Persona 2000.
- ISBN 80-85701-10-3
- Hurst, Bernice: Encyklopedie komunikačních technik. Praha, Grada, 1994, s. 299,
- ISBN 80-85424-40-1
- Khelerová, Vladimíra: Komunikační dovednosti manažera. Praha, Grada Publishing, 1995, s. 37-72, ISBN 80-7169-223-9
- Plamínek, Jiří: Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas manažmentu, GRADA, Praha 2002. ISBN 80-247-0403-X
- Sedlák, Mikuláš: Manažment . Bratislava, Elita, 2000 ISBN 80-8044-015-8 12
- Višňovský, J., Nagyová, Ľ., Šajbidorová, M.: Manažment ľudských zdrojov. Nitra, ES VŠP, 1996, ISBN 80-7137-315-X
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.