Manažérske kompetentnosti
Popis:
Ľudské zdroje sú v súčasnosti jedným z najdôležitejších faktorov úspešného rozvoja každej organizácie. Najmä firmy pôsobiace v oblasti služieb by si mali byť tejto skutočnosti vedomé. Na zamestnancov sú kladené čoraz väčšie nároky a na ceste k úspechu už nestačí len technický pokrok. Práve jedinečné schopnosti, zručnosti, vedomosti a osobnostné charakteristiky človeka môžu výrazným spôsobom pomôcť firme napredovať. Človek je vnímaný ako nový zdroj konkurenčnej výhody, a práve preto kladie dnešná doba zvýšený dôraz na kompetentnosti jednotlivcov v organizácii.
Cieľom tejto práce je analyzovať kompetenčný model v konkrétnej organizácii pôsobiacej na Slovensku a s využitím teoretických poznatkov navrhnúť odporúčania pre efektívnejšiu implementáciu kompetentností.
Prvá kapitola je zameraná na definovanie pojmu kompetentnosť a vývoj manažérskych kompetentností. Je tu tiež zdôraznená dôležitosť kompetenčného prístupu pre organizáciu.
Druhá kapitola obsahuje teoretické poznatky týkajúce sa kompetenčných modelov, ich význam, výhody, využitie a spôsob tvorby kompetenčného modelu.
V tretej kapitole bakalárskej práce je charakterizovaný kompetenčný model vybranej organizácie a jeho prepojenie s teóriou vysvetlenou v prvých dvoch kapitolách. Výskumná časť bola realizovaná prieskumom na členoch danej organizácie a na jej konci je uvedených viacero odporúčaní na zlepšenie.
Kľúčové slová:
manažérske kompetentnosti
kompetenčný model
zručnosti
schopnosti
manažment ľudských zdrojov
organizácia
ľudské zdroje
Obsah:
- ÚVOD
1 MANAŽÉRSKE KOMPETENTNOSTI
1.1 Význam slov kompetentnosť a kompetencia
1.2. Vznik a vývoj manažérskych kompetentností
1.3 Dôležitosť kompetenčného prístupu
1.4.2 Kompetentnosti v práci manažéra
1.4.3 Delenie kompetentností
1.4.4 Štýly osobnosti manažéra
2 KOMPETENČNÉ MODELY
2.1 Definícia kompetenčného modelu
2.1.1 Aký má byť kompetenčný model
2.2 Výhody a využitie kompetenčných modelov
2.2.1 Význam kompetenčných modelov pre rozvoj ľudských zdrojov
2.2.2 Kedy použiť kompetenčný model
2.2.3 Ako vytvoriť kompetenčný model
3 VYUŽITIE KOMPETENČNÉHO MODELU V PRAXI
3.1 Charakteristika spoločnosti
3.1.1 AIESEC na Slovensku
3.2 Kompetenčný model AIESEC
3.2.1 Popis kompetentností
3.3 Hodnotenie kompetentností
3.4 Využitie kompetenčného modelu v organizácii
3.5 Prieskum v organizácii AIESEC
3.5.1 Metodika prieskumu
3.5.2 Analýza realizovaného prieskumu
ZÁVER
ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV
ZOZNAM PRÍLOH
Príloha č. 1: Dotazník
Príloha č. 2: Global AIESEC Competency Model
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.