Popis:
POSLANIE A OBSAH PREDMETU MANAŽMENT VÝROBY
• výsledky výroby = hlavná náplň podnikania. obsahom MV nie je výroba ako taká, ale výroba ako nositeľ podnikateľských výsledkov.
MV je syntetizujúci a synergizujúci predmet:
- prognostikácia (prognostika),
- marketingové štúdie trhu (marketing),
- poznatky z VTR (MRP),
- poznatky z finančnej analýzy (EAP),
- personalistika (PM),
- informatika a VT (AIS),
- metódy operačnej analýzy (OA).
obsah MV:
- tvorba perspektívnej stratégie výroby,
- príprava výr.- techn. základne,
- riadenie vnútropodnikových jednotiek hlavnej výroby a obslužných procesov,
- riadenie servisných služieb.
Kľúčové slová:
Manažérstvo výroby
MANAŽMENT PODNIKU
Strategický manažment
Podstata manažmentu výroby
Zdroje:
- Literatúra:
- Košturiak, Gregor: Podnik v roce 2001, GRADA PRAHA 1993
- Marhoulová: Japonské systémy riadenia , SVOBODA PRAHA 1989
- Leščišin: Moderná vnútropodniková organizácia, PRÁCA BRATISLAVA 1970
- Marko: Riadenie strojárskeho podniku ES SVŠT BRATISLAVA 1990
- Dobrovodský: Riadenie výroby - návody na cvičenia SjF SVŠT BRATISLAVA 1987