Popis:
Marketing je vednou disciplínou, ktorá nachádza významné uplatnenie v mnohých oblastiach života. Má pozitívny vplyv nielen na rozvoj hospodárskej sféry, ale aj na aktivity v oblastiach nevýrobnej sféry. Je zrejmé, že marketing zahrňuje celý súbor činností a často je obťažné určiť, v čom spočíva príčina danej situácie a čo je jej dôsledkom. V úvode tejto práce sa teda zameriame na jeho charakteristiku, obsah a zloženie.
Druhú časť práce tvorí charakteristika rizika a manažérstvo rizika. Riziko hrozí každému, fyzickým aj právnickým osobám, ba aj štátom, v každom okamihu hrozí jedno či viac rizík. Líšia sa samozrejme v tom, o aké riziká ide a nakoľko ich existencia ohrozuje jednotlivé subjekty. Riziko je predmetom skúmania všeobecnej normy STN 010380 - Manažérstvo rizika. Manažérstvo rizika sa pokladá za integrálnu súčasť dobrej manažérskej práce. Je to termín používaný na označenie logickej a systematickej metódy určovania súvislostí, identifikovania, analýzy, vyhodnotenia, zaobchádzania, monitorovania a oznamovania rizík.
V poslednej časti práce sme sa zamerali na konkrétnu firmu, v ktorej sme sa snažili identifikovať všetky možné hroziace riziká v marketingu, aby sme ich mohli dostatočne analyzovať a zistiť pravdepodobnosť ich výskytu a mieru ohrozenia. Po tejto analýze bolo potrebné stanoviť prioritu rizík. Zhodnotiť situáciu, určiť zaobchádzanie s rizikom a po následnom monitorovaní sme na základe slabých, silných stránok, príležitostí a ohrození z danej SWOT analýzy zistili konkrétnu situáciu v podniku.
...
Kľúčové slová:
riziko
manažment rizika
krízový manažment
marketing
riziká v marketingu
marketingový mix
trh
produkt
marketingová stratégia
cena
distribúcia
propagácia
Obsah:
- Úvod
1. Prehľad o súčasnom stave riešenej problematiky
2.1 Definícia marketingu
2.1.1 Marketingový algoritmus
2.1.2 Marketingový mix
2.2 Riziko
2.2.1 Definícia rizika
2.2.2 Vzťah rizika k nebezpečenstvu, ohrozeniu, výzve a bezpečnosť
2.2.3 Delenie rizika
2.3 Manažment rizík
2.3.1 Obecné zákonitosti manažmentu rizík
2.3.2 Predmet normy a jej aplikácia
2.3.3 Požiadavky manažérstva rizika
2.3.4 Proces manažérstva rizika
2.3.4 Dokumentácia
2.4 Riziká v marketingu
2.Cieľ práce
3. Metodika práce
4. Manažérstvo rizík v marketingu spoločnosti WIGOR-TREND, s.r.o.
4.1 Charakter spoločnosti
4.2 Identifikácia rizík
4.3 Analýza rizík
4.4 Hodnotenie rizika
4.5 Zaobchádzanie s rizikami
4.6 Monitorovanie rizík
4.6.1 SWOT analýza rizika marketingu spoločnosti WIGOR-TREND, s.r.o..
5. Návrh na využitie poznatkov
6. Záver
7. Použitá literatúra
Zdroje:
- BĚLOHLÁVEK,F. a kolektív, Management,. Olomouc: RUBICO, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
- BUREŠ,I., Praktická škola marketingu 2 : Organizácia marketingového oddelenia a analýza trhu, Bratislava: GENEZIS, 1990
- DVONČ,J.,KOŠČO,T. Vybrané kapitoly z marketingu a obchodnej politiky poľnohospodárstve, Edičné stredisko vysokej školy poľnohospodárskej v Nitre 1991. 153 s. ISBN 80-85175-96-7
- FILIP,S., Teória rizík, skriptá, 1996
- KOTLER,P., 10 smrteľných marketingových hriechov, Praha: Grada Publishing a.s., 2005, ISBN 08-247-0969-4
- KOTLER,P. A ARMSTRONG,G., Marketing,. Bratislava: SPN, 1990, ISBN 80-08-02042-3
- MIKOLAJ,J. A KOL., Terminológia bezpečnostného manažmentu, Košice: Multiprint s.r.o, 2004, ISBN 80-969148-1-2
- OTTO,J., Ottuv obchodní slovník, Praha: J. Otto, spol.s.r.o.
- SMEJKAL,V. A RAIS,K., Riadenie rizík vo firmách a iných organizáciách, Praha: Grada Publishing a.s., 2006, ISBN 80-247-1667-4
- STN 01 0380. Manžérstvo rizika