Marketing finančných služieb v bankovníctve
Popis:
Cieľom bakalárskej práce bolo navrhnúť inovácie podpory predaja bankových produktov v závislosti od cieľových segmentov a vypracovanej SWOT analýzy. Práca je rozdelená na štyri kapitoly. Prvá kapitola sa zaoberá teoretickými východiskami marketingu v bankovníctve. Druhá kapitola je venovaná marketingovému mixu v bankovníctve. Autor sa podrobne zaoberá všetkými nástrojmi marketingového mixu a ich uplatnením v bankovej praxi. Tretia kapitola je zameraná na marketingové riešenia v konkrétnej banke so sídlom v SR. Autor sa zameriava na postavenie banky na slovenskom trhu a na využívanie jednotlivých nástrojov marketingového mixu. Na základe analýzy vonkajšieho a vnútorného marketingového prostredia identifikuje silné a slabé stránky banky v oblasti marketingových činností, ktoré korešpondujú so závermi vypracovanej SWOT analýzy. Slabé stránky nachádza najmä v portfóliu úverových produktov pre segment malého a stredného podnikania. V poslednej kapitole sa autor zameriava na zlepšenie slabých stránok v súlade s marketingovými cieľmi banky prostredníctvom marketingovej komunikácie.
Kľúčové slová:
Marketing. Marketingový mix. Marketingové prostredie. Marketingová komunikácia.
Zdroje:
- ĎAĎO, J. – PETROVIČOVÁ, J. – KOSTKOVÁ, M.: Marketing služieb, Bratislava, Mračko, 2006
- KLIMIKOVÁ, M.: Bankový manažment a marketing, Bratislava, Ekonóm, 2006
- KORAUŠ, A.: Marketing v bankovníctve a poisťovníctve, Bratislava, Sprint, 2000
- KOTLER, P.: Marketing manažment, Praha, Victoria Publishing, 1991
- KOTLER, P.: Marketing manažment, Praha, Grada Publishing, 2001
- KOTLER, P. – ARMSTRONG, G.: Marketing, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1990
- KUDZBEL, M.: Bankovníctvo, Bratislava, Marada, 2000
- LESÁKOVÁ, Ľ.: Firemné plánovanie v malých a stredných podnikoch, Banská Bystrica, UMB,
- 2003
- MATEIDAS, A. – ĎAĎO, J.: Služby, Bratislava, Mračko, 2002
- NEMEC, J. – VAŇOVÁ, A.: Marketing v službách, Banská Bystrica, UMB, 1994
- ŠENKÝŘOVÁ, B.: Bankovníctví I, Praha, Grada, 1997
- TORRES, M. – BERNARDO, I.: Marketing bankových služieb, Bratislava, Emka, 1996
- VÚB banka, interné materiály, 2006
- VÚB výročná správa, 2004
- VÚB výročná správa, 2005
- Tatra banka výročná správa, 2005
- UniBanka výročná správa, 2005
- OTP banka výročná správa, 2005
- Slovenská sporiteľňa výročná správa, 2005
- www.vub.sk
- www.tatrabanka.sk
- www.unibanka.sk
- www.otp.sk
- www.slsp.sk
- www.nbs.sk
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.