Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 036   projektov
0 nových

Marketingová analýza faktorov spotrebiteľského správania

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
20019
Posledná úprava
04.03.2009
Zobrazené
7 800 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom bakalárskej práce je analyzovať faktory spotrebiteľského správania vo vybranom podniku a na základe analýzy určiť vhodné marketingové nástroje na zlepšenie súčasného stavu v podniku

Práca pozostáva z dvoch hlavných častí, resp. kapitol. Prvá časť poskytuje teoretický pohľad na skúmanú problematiku. Teoreticky charakterizujeme základné pojmy tejto problematiky, marketingové mixy (produkt, cena, distribúcia, komunikácia a ľudia) chápané ako faktory, jednotlivé faktory spotrebiteľského správania (kultúrne, spoločenské, osobné a psychologické faktory).

Druhá časť bakalárskej práce je analytická. Je postavená na prieskume realizovanom na oddelení textilu v spoločnosti a.s. OD Prior Banská Bystrica, ktorého cieľom bolo zistiť, ktoré faktory a v akej miere sú pre zákazníkov OD Prior dôležité. Za našu cieľovú skupinu si zvolíme mladých ľudí vo veku od 18 do 35 rokov. Dôvodom našej voľby je skutočnosť, že práve táto veková skupina navštevuje oddelenie textilu menej často (vyplynulo to zo štatistík z interných dokumentov OD Prior) ako iné vekové kategórie.
Ďalej analyzujeme priebeh a výsledky z výskumu, ktoré sa uskutočnia prostredníctvom dotazníkového prieskumu u spotrebiteľov v a.s. Prior BB. Jednotlivé odpovede respondentov spracujeme do grafov a tabuliek, ktoré si podrobne rozanalyzujeme.
V závere druhej časti, na základe výsledkov analýzy, stručne navrhneme možnosti a odporúčania využitia marketingových nástrojov na zlepšenie situácie a na zvýšenie návštevnosti oddelenia textilu zákazníkmi danej vekovej kategórie .

Kľúčové slová:

spotrebiteľské správanie

spotrebiteľ a zákazník

spotrebiteľský trh

produkt

cena

distribúcia

komunikácia

personál



Zdroje:
  • 1. ĎAĎO Jaroslav, PETROVIČOVÁ Janka, KOSTKOVÁ Miroslava 2006. Marketing služieb. Bratislava: Kega, 2005, 295 s. ISBN 80-8057-662-9
  • 2. ĎAĎO Jaroslav, POLIAČIKOVÁ Eva 2002. Priemyselný marketing. Banský Bystrica: OZ Ekonómia, 2002 161 s. ISBN 80-8055-726-8
  • 3. KITA Jaroslav a kolektív 2000. Marketing. Bratislava: Iura edition spol s.r.o. 2000, 363 s. ISBN 80-88715-70-9
  • 4. KITA Jaroslav a kolektív 2002. Marketing. Bratislava: Iura edition spol s.r.o. 2002, 410 s. ISBN 80- 89047-23-8
  • 5. KOTLER Philip, ARMSTRONG Gary 1992. Marketing. Uni line Bratislava, 1992, 441 s. ISBN 80-08-02042-3
  • 6. KOTLER Philip 2001. Marketing management. Praha: Grada Publishing, spol s.r.o. 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6
  • 7. KOTLER Philip, ARMSTRONG Gary 2004. Marketing. Praha: Grada Publishing, spol s.r.o. 2004, ISBN 80-247-0513-3
  • 8. POLIČIKOVÁ Eva 2007. Marketing 1. Banská Bystrica: OZ Ekonómia, 2007, 106 s. ISBN 978-80-8083-363-3
  • 9. ŠULEK Milan, TRUBANOVÁ Anna 1999. Ekonomická psychoógia. Banský Bystrica: OZ Ekonómia, 1999, 169 s. ISBN 80-8055-308-4
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko