Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Metódy a meranie súčiniteľa prebytku vzduchu v spaľovacích motoroch

«»
Prípona
.pdf
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
1,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
43150
Posledná úprava
06.01.2014
Zobrazené
1 759 x
Autor:
ada.feckova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V bakalárskej práci som sa venovala problematike exhalátov, ich výpočtu.

Úvod:
Prvý lambda snímač BOSCH bol prvýkrát použitý v roku 1976 vo vozidlách značky Volvo 240/260 pre trh v USA. Prvýkrát lambda sondu použila spol. BOSCH pri výrobe akumulátorov na meranie obsahu kyslíka. Po sprísnení emisných predpisov v USA na začiatku 70tych rokov, spoločnosť BOSCH mohla zúročiť svoje dlhodobé skúsenosti.
Píše sa rok 1982 a spol. BOSCH uvádza na trh novú, vylepšenú verziu lambda sondy. Ide o vyhrievanú lambda sondu, ktorá začína pracovať už niekoľko sekúnd po naštartovaní motora. Skvelou vlastnosťou tejto novej sondy je dvojnásobná životnosť. Sonda, ktorá sa rýchlo ohrieva na 400°C , nie je vystavená extrémnym rozdielnym teplotám, má životnosť cca 160 000km.
V roku 1994 sa firma BOSCH stala prvou spoločnosťou, ktorá vyrábala lambda sondy s keramickou planárnou technológiou. Funkčnosť tohto modelu je už 10s po naštartovaní. Touto širokopásmovou lambda sondou je možné zmerať rýchle zmeny v zložení výfukových plynov jednotlivých valcov a tým regulovať množstvo vstrekovaného paliva v každom valci motora zvlášť.
V súčasnej dobe nenájdeme ani jedno moderné auto bez tohto snímača. Výroba moderných áut s ekologickými zážihovými motormi by bez lambda snímača nebola možná. Snímače umiestnené vo výfukovom potrubí pred a za katalyzátorom merajú obsah kyslíka v spalinách, ktorý indikuje dokonalosť spaľovania a tým umožňujú optimálnu funkciu trojcestného katalyzátora. Tým dochádza k odstráneniu takmer 99 % škodlivín z výfukových plynov pri stechiometrickej zmesi.

Kľúčové slová:

lambda sonda

súčiniteľ prebytku vzduchu

Brettschneiderov vzťah

BOSCH



Obsah:
  • oznam použitých veličín a označení -7-
    Zoznam použitých skratiek -8-
    Úvod -9-
    1. Čo je zmes v spaľovacích motoroch -10-
    1.2 Tvorba zmesi v zážihových motoroch -12-
    1.3 Palivá a požiadavky na ne -12-
    1.4 Spaľovanie -13-
    2. Hlavné zložky exhalátov -14-
    3. Metódy merania súčiniteľa prebytku vzduchu -18-
    2.1 Čo je lambda sonda, ako funguje -18-
    2.2 Kde sa využíva, prečo nás zaujíma -18-
    2.3 Úzkopásmová lambda sonda -19-
    2.4 Širokopásmová lambda sonda -22-
    3. Experimen. meranie emisií na motore LGW 702 -27-
    3.1 Riadenie zloženia zmesi elektron. syst. Voila -30-
    3.2 Prístroj SUN DGA 100 -32-
    3.3 Prístroj SUN MGA 1200 -34-
    3.4 Spracovanie výsledkov -34-
    4. Záver -36-
    Bibliografické odkazy -37-
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko