Motivácia a jej vplyv na zvyšovanie výkonnosti v podniku
Popis:
ÚVOD
V súčasnom turbulentnom stave svetovej ekonomiky je dôležité, aby podniky zamerali maximálnu pozornosť na svojich pracovníkov. Práve pracovníci predstavujú nevyčerpateľný zdroj rozvoja podniku. Ak podnik disponuje dobre kvalifikovaným, skúseným a zručným personálom, disponuje aj dobrými výsledkami, neustálou inováciou svojich výrobných procesov a vysokou mierou produktivity práce. Toto však nie je dosiahnuteľné, ak nie sú pracovníci dostatočne motivovaní plniť ciele podniku. Pracovník bez motivácie nemá záujem o rozvoj a rast podniku, ide mu iba o finančnú odmenu a vlastný prospech. Dobre motivovaný pracovník sa s podnikovými cieľmi stotožňuje a pokladá ich za vlastné, takže vyvíja maximálne úsilie na ich dosiahnutie a preto predstavuje takýto pracovník základ pre zvyšovanie výkonnosti podniku. Je teda zrejmé, že medzi motiváciou a výkonnosťou je priamo úmerný vzťah.
Kľúčové slová:
motivácia
motivačné nástroje
motivačný program
motivačný profil
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.