Návrh lokalizácie logistického centra z hľadiska potrieb zákazníkov vo väzbe na dopravnú firmu
Popis:
Pojem logistika sa prvýkrát spomína v spojení s armádou. Logistika sa tu chápe ako súhrn činností zabezpečujúcich bojovú schopnosť armády. Postupne sa logistikou začal zaoberať výskum, ktorý ju formoval ako osobitnú aplikovanú vednú disciplínu. Po druhej svetovej vojne sa logistika začala používať aj pre potreby civilného života. Na rozdiel od vojenskej oblasti, sa v hospodárstve pojem logistika vzťahuje predovšetkým na pohyb materiálu a surovín pre výrobu a vo výrobe, ako i na pohyb tovaru a výrobkov od výrobcu k spotrebiteľovi.
Význam logistiky v poslednom období prudko vzrastá. Rozvoj informačných technológií, globalizácia svetového trhu, orientácia podnikov na oblasť kvality a komplexné uspokojenie zákazníka vyžaduje od podnikov výrazné zintenzívnenie svojich aktivít i v oblasti logistiky.
Cieľom mojej práce je zistiť, ako si vhodne určiť lokalitu pre vytvorenie logistického centra, čo všetko vplýva na výber lokality a ako takéto logistické centrum ovplyvní činnosť firmy.
Kľúčové slová:
preprava
logistické centrum
skladovanie
efektívnosť
logistika
Obsah:
- Úvod 4
1 Charakteristika spoločnosti 5
1.1 Obchodný názov firmy 5
1.2 Organizačná štruktúra 5
1.3 Zameranie dopravnej firmy 6
1.4 Súčasný vozidlový park 7
1.5 Ciele dopravnej firmy 8
2 Charakteristika a význam logistického centra v dodávateľsko-odberateľskom
reťazci 10
2.1 Základná definícia logistiky 10
2.2 Definícia logistického centra 10
2.2 Charakteristika logistického systému 13
2.3 Dopravné firmy v logistických systémoch 15
2.3 Využitie skladov 18
2.3.1 Skladovanie ako spojovací článok medzi výrobcami a zákazníkmi 19
2.3.2 Typy skladovania 19
2.3.3 Skladové operácie 20
3 Analýza faktorov vplývajúcich na výber lokality 22
3.1 Faktory ovplyvňujúce výber lokality 22
3.2 Charakteristika a rozbor zvoleného areálu 24
3.2.1 Stavby 24
3.2.1.1 Analýza nehnuteľnosti 24
3.2.1.2 Analýza polohy nehnuteľnosti 25
3.2.1.3 Analýza využitia nehnuteľnosti 25
3.2.2 Pozemky 26
3.3 Všeobecná hodnota 26
4 Význam logistického centra pre efektívnejšiu činnosť firmy 29
4.1 Výhody a nevýhody vlastného logistického centra 29
4.1.1 Výhody vlastného LC 29
4.1.2 Nevýhody vlastného LC 30
4.2 Podniková efektivita 30
4.3 Zvyšovanie efektívnosti dopravy 32
4.4 Efektívnejšia činnosť firmy 32
Záver 34
Resumé 35
Zoznam skratiek 36
Zoznam použitej literatúry 37
Zoznam obrázkov a tabuliek 38
Zdroje:
- KRÁLOVENSKÝ, Jozef a kol. Postavenie dopravy v logistike. Žilina : EDIS, 2001. ISBN 80-7100-888-5
- http://www.colspedia.sk/logistiskz-monitor/slovnik/l.html
- Dopravné noviny TRANSPORT, Bratislava : LUXUR v spolupráci s MDPT, 2005. 35 s. č. 7/2005. ISSN 1335-7433
- RAŠNER, Jaroslav a kol. Ekonomika a riadenie logisticko-distribučných systémov podnikov spracovania dreva. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2001. ISBN 80-228-1016-9
- LAMBERT, L. Douglas a kol. Logistika. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-221-1
- Projekt NeLoC. Zosieťovanie LC v oblasti Baltického mora, príručka 1 - Plánovanie LC
- VIESTOVÁ, Kristína a kol. Distribučné systémy a logistika. Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 1994. ISBN 80-225-0601-X
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.