Ochrana spotrebiteľa v podmienkách SR
Prípona
.docx |
Typ
bakalárska práca |
Stiahnuté
49 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
8430 |
Posledná úprava
06.03.2018 |
Zobrazené
6 414 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. PREHĽAD O SÚČASNOM STAVE RIEŠENEJ PROBLEMATIKY
Ochrana spotrebiteľa má na Slovensku stále väčší význam. Touto problematikou sa zaoberajú aj viacerí autori.
PATAKYOVÁ, M. (2002) uvádza, že rada prijala v roku 1975 ,,Prvý program o politike ochrany a informovaní spotrebiteľa“ , v ktorom sformulovala 5 základných práv spotrebiteľa:
- Právo na ochranu zdravia a bezpečnosti spotrebiteľa
- Právo na ochranu hospodárskych záujmov spotrebiteľa
- Právo na náhradu utrpených škôd
- Právo na informovanosť a osvetu
- Právo na kolektívne zastupovanie záujmov súvisiacich s ochranou s OS
Z takto uvedených práv vyplývalo, že program sociálnej OS siahal za hranice zabezpečenia jednotného vnútorného trhu. V dôsledku tohto trendu sa začala objavovať potreba riešenia kontradiktórnych požiadaviek presadzovaných v činnosti Spoločenstva ( otvorenosť trhu a OS). V súčasnosti je táto kontradiktórnosť riešená v Zmluve o založení Európskeho spoločenstva v znení Amsterdamskej zmluvy a Zmluvy z Nice tak, že oblasť OS sa formuluje ako samostatná politika vlastná Spoločenstvu ako celku , ktoré je oprávnené v týchto súvislostiach monitorovať politiku členských štátov.
Kľúčové slová:
spotrebiteľ
inštitucionálne zabezpečenie
spotrebiteľská politika
metódy práce
ochrana spotrebiteľa
Obsah:
- 1. Prehľad o súčasnom stave riešenej problematiky
2. Cieľ práce
3. Metódy práce a materiál
4. Ochrana spotrebiteľa v slovenskej republike
5. Záver
6. Použitá literatúra
Zdroje:
- ÁRENDÁŠ, M. -LÖRINCOVÁ, E.- ZENTKOVÁ, I. - ŠŤASTNÁ, A.- GERGEĽ, M. 1999. Základy ekonómie. Nitra: SPU. 1999. s. 131-145, ISBN 80-967111-3-X
- BIELIK, P A KOLEKTÍV. 1998. Agrárna ekonomika. Nitra. Slovenská poľnohospodárska univerzita. 1998 - 241 s. ISBN 80-7137-480-6
- BLYTHE, J.1997. The Essence of Consumer Behaviour. New York: Prentice Hall, 1997, 236s. ISBN 80-7137-529-2
- DRGONCOVÁ, J. 2007. Zákon o ochrane spotrebiteľa. Ekonomický a právny poradca. Žilina. Poradca podnikateľa. 2000. č.7, s. 124 - 163, ISSN 1335- 0714
- DOEDEN, D. 1981. How to select a Brand Name. Marketing communications. 1981. s. 56-61
- GURČÍK, Ľ. 2004. Podnikateľská analýza a kontroling. 2. vyd. Nitra: SPU, 2004, 9- 14 s., ISBN 80-8069-449-4
- KITA, J. A KOLEKTÍV. 2005. Marketing. Bratislava. Iura Edition. 2005. 431 s. ISBN 80-8078-049-8
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.