Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 120   projektov
12 nových

Ochrana spotrebiteľa v podmienkách SR

«»
Prípona
.docx
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
49 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8430
Posledná úprava
06.03.2018
Zobrazené
6 414 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. PREHĽAD O SÚČASNOM STAVE RIEŠENEJ PROBLEMATIKY

Ochrana spotrebiteľa má na Slovensku stále väčší význam. Touto problematikou sa zaoberajú aj viacerí autori.
PATAKYOVÁ, M. (2002) uvádza, že rada prijala v roku 1975 ,,Prvý program o politike ochrany a informovaní spotrebiteľa“ , v ktorom sformulovala 5 základných práv spotrebiteľa:
- Právo na ochranu zdravia a bezpečnosti spotrebiteľa
- Právo na ochranu hospodárskych záujmov spotrebiteľa
- Právo na náhradu utrpených škôd
- Právo na informovanosť a osvetu
- Právo na kolektívne zastupovanie záujmov súvisiacich s ochranou s OS
Z takto uvedených práv vyplývalo, že program sociálnej OS siahal za hranice zabezpečenia jednotného vnútorného trhu. V dôsledku tohto trendu sa začala objavovať potreba riešenia kontradiktórnych požiadaviek presadzovaných v činnosti Spoločenstva ( otvorenosť trhu a OS). V súčasnosti je táto kontradiktórnosť riešená v Zmluve o založení Európskeho spoločenstva v znení Amsterdamskej zmluvy a Zmluvy z Nice tak, že oblasť OS sa formuluje ako samostatná politika vlastná Spoločenstvu ako celku , ktoré je oprávnené v týchto súvislostiach monitorovať politiku členských štátov.

Kľúčové slová:

spotrebiteľ

inštitucionálne zabezpečenie

spotrebiteľská politika

metódy práce

ochrana spotrebiteľa



Obsah:
  • 1. Prehľad o súčasnom stave riešenej problematiky
    2. Cieľ práce
    3. Metódy práce a materiál
    4. Ochrana spotrebiteľa v slovenskej republike
    5. Záver
    6. Použitá literatúra

Zdroje:
  • ÁRENDÁŠ, M. -LÖRINCOVÁ, E.- ZENTKOVÁ, I. - ŠŤASTNÁ, A.- GERGEĽ, M. 1999. Základy ekonómie. Nitra: SPU. 1999. s. 131-145, ISBN 80-967111-3-X
  • BIELIK, P A KOLEKTÍV. 1998. Agrárna ekonomika. Nitra. Slovenská poľnohospodárska univerzita. 1998 - 241 s. ISBN 80-7137-480-6
  • BLYTHE, J.1997. The Essence of Consumer Behaviour. New York: Prentice Hall, 1997, 236s. ISBN 80-7137-529-2
  • DRGONCOVÁ, J. 2007. Zákon o ochrane spotrebiteľa. Ekonomický a právny poradca. Žilina. Poradca podnikateľa. 2000. č.7, s. 124 - 163, ISSN 1335- 0714
  • DOEDEN, D. 1981. How to select a Brand Name. Marketing communications. 1981. s. 56-61
  • GURČÍK, Ľ. 2004. Podnikateľská analýza a kontroling. 2. vyd. Nitra: SPU, 2004, 9- 14 s., ISBN 80-8069-449-4
  • KITA, J. A KOLEKTÍV. 2005. Marketing. Bratislava. Iura Edition. 2005. 431 s. ISBN 80-8078-049-8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko