Pohybový režim detí
Popis:
Téme pohybového programu detí či už v materskej škole, alebo aj v základnej škole sa venuje v súčasnosti veľká pozornosť. Cieľom spoločnosti je vychovávať zdravých jedincov. Dôležitý je celostný a harmonický rozvoj, zlepšenie zdravia a organizmu. To však nebude možné, ak sa nezmenia podmienky v školách. Deti nie sú motivované k tomu, aby sa venovali športu a pohybu celkovo. Môžeme sledovať neustále stúpajúci počet obéznych detí. Veľmi často sa stretávame u detí s negatívnym postojom k pohybu a k pohybovej aktivite vôbec. Deti sú vyťažené rozličnými povinnosťami, ktoré sú na ne kladené v škole ale aj zo strany rodičov. Práve tí by mali byť hnacím motorom svojich detí k tomu, aby namiesto času, ktorý trávia pri televízii a pri rozličných počítačových hrách, navštevovali rozličné pohybové krúžky. Dôležité je pri stanovovaní nárokov na dieťa poznať jeho vekové možnosti. Preto sme sa v našej práci zamerali na charakteristiku dieťaťa v predškolskom a školskom veku. Môže sa zdať, že jeden rok nie je tak veľa, ale pre dieťa je to obdobie obrovského posunu vpred.
Kľúčové slová:
pohyb
pohybová aktivita
dieťa predškolského veku
pohybový režim
pohybové aktivity
Obsah:
- Úvod
1. Dieťa predškolského veku 8
1.1 Vývin dieťaťa v predškolskom veku 8
1.1. 1 Telesný vývin 9
1.1. 2 Motorický vývin 10
1.1. 3 Kognitívny vývin 11
1.2 Pohybový režim dieťaťa predškolského veku 12
1.3 Analýza vzdelávacích programov v MŠ 13
1.3.1 Program výchovy a vzdelávania detí v MŠ 15
1.3.2 Štátny vzdelávací program ISCED 0 17
2.Dieťa po nástupe do prvého ročníka základnej školy 20
2.1 Pohybový režim dieťaťa školského veku 21
2.2 Učebné osnovy telesnej výchovy 23
2.3 Telesná výchova v krúžkoch, nepovinná telesná výchova 25
3. Vyhodnotenie dotazníkov v MŠ a ŠKD – ZŠ 28
Odporúčania pre prax 41
Aktivity do školského klubu detí 41
Záver 47
Zoznam bibliografických odkazov 48
Prílohy
Zdroje:
- ALLEN, K.E., MAROTZ, L. R. 2008. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha : Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-421-2.
- FRANKOVÁ, R. 2001. Zdravotné cviky s riekankou v materskej škole. Prešov : Rokus, 2001, ISBN 80-89055-09-5,
- GAVLÁK, J. 2001. Nástup do školy neraz stresuje deti i rodičov. In Učiteľské noviny, roč. 51, 2001, ISSN 0319-5769. s. 5.
- GUZIOVÁ, K. 1999. Program výchovy a vzdelávania detí v materských školách. Bratislava : Ludoprint, 1999, ISBN 80-967721-1-2.
- HAJDÚKOVÁ, V., a kol. 2008. Príručka pre tvorbu školských vzdelávacích programov pre materské školy. Bratislava : Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave, 2008. ISBN 978-80-8052-324-4.
- ...
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.