Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 031   projektov
0 nových

Prístavy na hornom Dunaji

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
10,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2975
Posledná úprava
29.03.2017
Zobrazené
2 111 x
Autor:
ledno
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Rieky boli od pradávna najvýhodnejšími dopravnými cestami. Ich význam stúpal a klesal so stúpajúcou či klesajúcou tendenciou techniky a technológie výroby a intenzity výmeny tovarov v medzinárodnom obchode. Vnútrozemskú vodnú dopravu aj v súčasnosti môžeme charakterizovať ako jedno z najvýhodnejších dopravných odvetví, ktoré ekonomicky výhodne môže zabezpečovať prepravu najmä hromadných nákladov na veľké vzdialenosti s pomerne malým množstvom vynaloženej ľudskej práce. Jej ďalšie výhody spočívajú aj v relatívnej úspore trakčnej sily potrebnej na prepravu 1 tony nákladu a veľkou produktivitou práce na jednu odpracovanú smenu v celej dopravnej činnosti, v porovnaní s ostatnými dopravnými odbormi. Vychádzajúc z týchto faktorov sa v hospodárskych vyspelých štátoch v uplynulých desiatkach rokov kládol veľký dôraz na intenzívny rozvoj vnútrozemskej vodnej dopravy a výstavbu vnútrozemských vodných ciest, vrátane ich vzájomného prepojovania do komplexne budovaných sietí a magistrál. Aj prieplav medzi Mohanom a Dunajom, ako súčasť dopravnej magistrály naprieč európskym kontinentom medzi Severným a Čiernym morom, otvorený v septembri r. 1992, bol vyvrcholením mnohoročného budovateľského úsilia.

Rieka Dunaj (Donau, Duna, Dunav, Dunarea) je po Volge druhou najväčšou európskou riekou a v poradí svetových veľtokov zaujíma dvadsiate miesto. Dunaj sa z plavebného hľadiska člení na osem úsekov. Táto záverečná práca je zameraná na horný tok Dunaja a situované prístavy v štátoch Rakúska a Nemecka. Bližšie tu skúmam parametre jednotlivých prístavov, ich kapacitu skladovacích plôch, prekládkových zariadení, skladovacích plôch, vybavenie prekládkových polôh, dodatočného servisu, služieb a prípadne i najbližšie ohlásené investície, či už do vybavenia prístavnej infraštruktúry alebo terminálov. Popisujem tu desať prístavov a ďalej ich porovnávam podľa vopred stanovených kritérií: výkon prekládkových zariadení za celý prístav, objemu preloženého nákladu, druh nákladu. Prístavy som rozdelil do dvoch skupín, podľa porovnávacej základne. Aby sa porovnávali prístavy s približne rovnakým druhom prekladaného tovaru.

Kľúčové slová:

prístav

Dunaj

vodná cesta

porovnanie prístavov

horný Dunaj



Obsah:
  • Úvod
    1. VODNÁ CESTA
    2. Prístavy na hornom Dunaji
    3. Porovnanie prístavov
    Záver
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko