Popis:
V prvej kapitole - teoretickej, je citovaný zákon 483/2001 Z.z. o bankách, ďalej pojem klientsky orientovanej banky, definícia klienta banky, samotná definícia segmentácie klientov (podstata, etapy a kritériá), segmentáciu bankovej klientely, podnikateľských subjektov a individuálnej klientely.
V druhej kapitole - praktickej, je stručný profil Slovenskej sporiteľne, a.s. (ďalej len SLSP, a.s.), segmentácia klientov v SLSP, a.s., stručný popis jednotlivých subsegmentov. Porovnanie dvoch konkrétnych subsegmentov, a to vysokoškoláci a zamestnaní. Aké produkty sú určené priamo pre nich /porovnanie SPOROžíra a SPOROžíra vysokoškolák/, priblížiť aké výhody banka ponúka vysokoškolákom /bezplatne účet, elektronické bankovníctvo, bankové karty, členstvo v študentskom klube, zvýhodnené úvery/.
V tretej kapitole - návrhovej spracovávame marketingový mix pre nový produkt, ktorý bude určený subsegmentu vysokoškoláci.
Cieľom tejto práce je objasniť pojem segmentácia, objasniť význam segmentácie klientov z pohľadu banky, predaja produktov a tak isto tvorby špecifických produktov priamo pre klientov určitého segmentu.
Navrhnúť nový produkt, ktorý bude pre vysokoškolákov spojením nového produktu so službou, ktorú im banka už v súčasnosti ponúka.
...
Kľúčové slová:
segmentácia klientov
banka
bankovníctvo
banková klientela
Slovenská sporiteľňa
SLSP
segmentácia
klient banky
vklad
úver
peniaze
peňažné prostriedky
prevod peňažných prostriedkov
hypotéka
Obsah:
- Zoznam obrázkov 6
Úvod 7
PRVÁ KAPITOLA
1.1 Banka podľa zákona o bankách 9
Klientsky orientovaná banka 10
Klient banky 11
1.2 Segmentácia klientov 11
1.2.1 Podstata segmentácie 12
1.2.2 Etapy segmentácie 14
1.2.3 Kritériá segmentácie 15
1.3 Segmentácia bankovej klientely 17
1.3.1 Segmentácia podnikateľských subjektov 18
1.3.2 Segmentácia individuálnej klientely 20
DRUHÁ KAPITOLA
2.1 Slovenská sporiteľňa, a.s. - profil banky 23
2.2 Segmentácia klientov v SLSP, a.s. 26
Charakteristika segmentov SLSP, a.s. 26
Segmentácia klientov SLSP, a.s. podľa etapy životného cyklu 29
Porovnanie počtu klientov SLSP, a.s. podľa veku za posledných 5 rokov 30
Porovnanie klientov v piatich slovenských bankách podľa veku 31
2.3 Porovnanie subsegmentov zamestnaní a vysokoškoláci 32
Porovnanie počtu klientov v subsegmentoch zamestnaní a vysokoškoláci 33
Porovnanie účtov SPOROžíro a SPOROžíro vysokoškolák 34
TRETIA KAPITOLA
Návrh marketingového mixu pre nový produkt pre
subsegment vysokoškoláci 35
Produkt 35
Cena 37
Podpora predaja 39
Miesto predaja 39
Zdroje:
- Antalová, J.: Klienti v popredí záujmu bánk, In Biatec, 1996
- Csákóová, E.: Využitie marketingu v bankovej praxi, In Biatec, 1997
- Interné zdroje Slovenskej sporiteľne
- Korauš, A.: Marketing v bankovníctve a poisťovníctve, SPRINT, Bratislava 2000
- Kotler, P.: Marketing Management: Analýza, plánování, realizace a kontrola, VICTORIA PUBLISHING. Praha, 1992
- Kolter, P.: Marketing podľa Kotlera (Jak vytvářet nové trhy), Management Press, Praha 2004
- Medveď, J. - Kováčová, Z.: Finančný a bankový marketing, SPRITN, Bratislava, 2006
- http://www.slsp.sk
- Zákon o bankách č. 483/2001 Z.z.