- Fakulta - Inštitút misijnej a charitatívnej práce a tropického zdravotníctva sv. Jána Pavla II, Bratislava 95
- Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce sv. Ladislava, Nové Zámky 605
- Inštitút bl. Ladislava Strattmanna Batthyányho, Dunajská Streda 0
- Inštitút bl. Metoda Dominika Trčku, Michalovce 16
- Inštitút bl. Sáry Salkaházyiovej, Rožňava 0
- Inštitút bl. Z. J. Mallu, Košice 0
- Inštitút sociálnej práce a ošetrovateľstva MUDr. Pavla Blahu, Skalica 0
- Inštitút sociálnych vied a zdravotníctva bl. P. P. Gojdiča a bl. V. Hopku, Prešov 79
- Inštitút sv. Cyrila a Metoda, Partizánske 0
- Ústav bl. Anny Kolesárovej, Rimavská Sobota 0
- Ústav bl. Tomislava Kolakoviča, Trstená 0
- Ústav Božieho milosrdenstva, Žilina 40
- Ústav sociálnej práce sv. Pátra Pia, Piešťany 0
- Ústav sv. Sáry de Marseille, Banská Bystrica 0
Školská integrácia žiaka
«»
Prípona
.doc |
Typ
bakalárska práca |
Stiahnuté
49 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
20294 |
Posledná úprava
12.06.2011 |
Zobrazené
8 717 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Jedným z najzávažnejších celosvetových problémov civilizácie je stúpajúci počet postihnutých osôb vo všetkých krajinách. Na celom svete je množstvo ľudí s rôznymi druhmi postihnutí. Tento závažný celosvetový jav je spojený s komplexom otázok, ktoré sa zaoberajú potrebami života postihnutých osôb.
Témou záverečnej práce je úloha osobného asistenta v procese individuálnej integrácie žiaka v bežnej základnej škole. Zamerali sme sa predovšetkým na úlohu osobného asistenta súvisiacu s procesom individuálnej integrácie žiaka v bežnej základnej škole...
Cieľom práce je hlbšie priblížiť problematiku osobnej asistencie pri začleňovaní integrovaného žiaka so špeciálno – pedagogickými potrebami do základnej školy bežného typu. Zároveň je našim cieľom oboznámiť s úlohami osobného asistenta, ktoré je potrebné plniť pre čo najúspešnejšie zvládnutie procesu integrácie, ktorý prinesie všetkým zúčastneným stranám, teda nielen integrovaným žiakom a spolužiakom, jeho rodičom i učiteľom, ale aj škole a spoločnosti čo najlepšie výsledky...
Kľúčové slová:
školská integrácia žiaka
bakalárska práca
postihnutie
socializácia jedinca
Obsah:
- ÚVOD 9
1 ŠKOLSKÁ INTEGRÁCIA ŽIAKA S POSTIHNUTÍM, NARUŠENÍM 11
2 PODMIENKY PRIJATIA PRI INTEGRÁCIÍ ŽIAKA DO BEŽNEJ ZÁKLADNEJ ŠKOLY 18
2.1 Priestorové podmienky 19
2.2 Materiálno-technické podmienky 19
2.3 Personálne podmienky 23
3 ŽIAK SO ŠPECIÁLNO – VÝCHOVNÝMI POTREBAMI 25
3.1 Charakteristika žiaka s rôznym druhom postihnutia, narušenia 26
4 SOCIÁLNE SLUŽBY PRE DIEŤA S POSTIHNUTÍM, NARUŠENÍM 34
4.1 Formy sociálnej služby 34
4.2 Socializácia jedinca 36
4.3 Socializácia v rodine 38
4.4 Socializácia v škole 39
5 TYPY ASISTENTOV 41
6 OSOBNÁ ASISTENCIA 45
6.1 Činnosti považované za osobnú asistenciu 46
6.2 Osobný asistent 47
6.3 Osobný asistent v bežnej základnej škole 50
7 ZÁVER 52
ZOZNAM POUŽITEJ LITERÁTURY 54
Zdroje:
- Edelsberger, L. – Kábele, F. 1989. Speciální pedagogika. Praha: SPN, 1988 s. 562.
- Gáborová, Ľ. – Gáborová, Z. 2005. Človek v sociálnom kontexte. Prešov: Lana, 2005, s. 173, ISBN 80-969053-8-4.
- Horňák, L. 2001. Prospechovo slabší žiak v škole. Prešov: PFPU, 2001, s. 138, ISBN 80-8068-049-3.
- Horňák, L. 2005. Rómsky žiak v škole. Prešov: Prešovská univerzita. Pedagogická fakulta, 2005, s. 357, ISBN 80-8068-356-5.
- Hvozdík, S. 1999. Vybrané kapitoly zo školskej psychológie I. Prešov: FFPU, 1999, s. 402., ISBN 80-88922-03-8.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.