Skvalitnenie bankových služieb na Slovensku
«»
Popis:
Cieľom tejto práce je porovnať kvalitu bankových služieb v bankách Všeobecná úverová banka, Československá obchodná banka, Slovenská sporiteľňa a UniCredit Bank Slovakia a na základe analýzy navrhnúť možné skvalitnenie. Prvá časť práce je zameraná na vysvetlenie základných pojmov súvisiacich s témou bakalárskej práce. V druhej časti sú analyzované hypotekárne úvery, sporenie, kreditné karty, bežné účty, pôžičky a elektronické bankovníctvo vo vybraných bankách so základným imaním vyšším ako 150 000 000 EUR. V tretej časti práce je možný návrh opatrení na skvalitnenie analyzovaných bankových služieb. V poslednej časti práce je prostredníctvom programu Exsys, vytvorená dokumentácia, ktorá na základe odpovedí na otázky, zistí najvýhodnejší bežný účet vo vybraných bankách.
Kľúčové slová:
banka
bankové produkty
služby
bankové operácie
účet
elektronické bankovníctvo
Obsah:
- Zoznam obrázkov 10
Zoznam tabuliek 11
Zoznam symbolov a skratiek 12
Slovník termínov 13
Úvod 14
1 Skvalitnenie bankových služieb na Slovensku 15
1.1 Banková sústava 15
1.2 Obchodné banky 15
1.2.1 Charakteristika, činnosť a ciele obchodných bánk 15
1.2.2 Členenie obchodných bánk 16
1.3 Bankové produkty 17
1.3.1 Charakteristika bankových produktov 18
1.3.2 Členenie bankových produktov 18
1.4 Úverové operácie 19
1.4.1 Peňažné bankové úvery a pôžičky 19
1.4.2 Záväzkové úvery a záruky 21
1.5 Vkladové (depozitné) bankové produkty 22
1.6 Elektronické bankovníctvo 24
1.6.1 Samoobslužná zóna 24
1.6.2 Home banking 24
1.6.3 Internet Banking 24
1.6.4 Mail banking 25
1.6.5 Telefón banking 25
1.6.6 GSM banking 25
1.6.7 Mobil banking 25
1.7 Platobný styk 25
1.7.1 Hotovostní platobný styk 26
1.7.2 Bezhotovostní platobný styk 27
1.7.3 Nástroje platobného styku ktoré, priamo súvisia s bežným účtom 28
1.8 Bankové riziká 30
1.8.1 Externé bankové riziká 30
1.8.2 Interné bankové riziká 31
1.9 Kvalita bankových služieb 32
2 Analýza súčasného stavu poskytovania bankových služieb na Slovensku vo vybraných bankách 33
2.1 Hypotekárne úvery 34
2.2 Pôžičky 35
2.3 Kreditné karty 36
2.4 Bežné účty 36
2.5 Sporenie 37
2.6 Elektronické bankovníctvo 38
3 Navrhnutie možných opatrení na skvalitnenie analyzovaných bankových služieb 40
4 Vytvorenie dokumentácie 42
Záver 48
Zoznam použitej literatúry 49
Prílohy 51
Zdroje:
- Janka Iľanovská, Bankovníctvo pre obchodné akadémie, 1. Časť, rok vydania 2009, ISBN 978-80-8078-266-5
- http://www.finance.sk/bankovnictvo/zakony/o-bankach, 15. 4. 2010
- Ing. Jitka Vyšňovská a kol.: Banky a finančný trh 1.vydanie ., Prešov 2005, ISBN 80-7165-534-4
- Ing. Beňová, E. a kolektív: Financie a mena, 2. vydanie, Bratislava: Edícia ekonómovia, 2007, ISBN 978-8078-142-2
- Sekerka, B.,. Banky a bankovní produkty. Praha: Profess consulting, 1997, ISBN 80-85235-51-X
- Ševčík, A. Bankovnictví I. Brno: Masarykova univerzita, 2002, ISBN 80-210-3019-4
- Sekerka, B.,. Banky a bankovní produkty. Praha: Profess consulting, 1997, ISBN 80-85235-51-X
- PŘÁDKA, M., KALA, J. :Elektronické bankovnictví: rady a tipy. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 166 s. ISBN 80-7226328-5
- Miroslav Máče, Platební styk – klasicky a elektronicky, 2006,Vydavateľstvo: GRADA, ISBN 80-247-1725-5
- MUSA, H., MUSOVÁ, Z. 2006. Platobný styk, Banská Bystrica: EF , UMB, 2006. ISBN80-8083-299-4.
- Miroslav Máče, Platební styk – klasicky a elektronicky, 2006,Vydavateľstvo: GRADA, ISBN 80-247-1725-5
- SIVÁK, Rudolf - GERTLER, Ľubomíra - KOVÁČ, Urban. Riziká vo financiách a v bankovníctve. Bratislava : Sprint dva, 2009. 345 s. Economics. ISBN 978-80-89393-03-
- M. Jakubeková a kol.: Ekonomika pre študijné odbory výrobného a nevýrobného zamerania, SPN Bratislava, Prvé vydanie 2004, ISBN – 80-10-00363-8
- [14 - 19] z internetových stránok VÚB, ČSOB, Slovenskej sporiteľni a UniCredit Bank Slovakia, 15. 4. 2010
- [20] Elektronické služby v bankovníctve, Jozef Bucko, Peter Mihók, rok vydania 2008 ISBN 978-80-553-0052-8
- [21] z prednášok z predmetu znalostné systémy
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.