Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Spolupráca školy a rodiny prostredníctvom školského psychológa

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22240
Posledná úprava
10.04.2009
Zobrazené
8 130 x
Autor:
matamo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Spolupráca školy a rodiny prostredníctvom aktivít školského psychológa predstavuje základnú konštruktívnu jednotku fungovania predurčenej a ešte neexistujúcej budúcnosti resp. už aj spoločnosti, ktorou úlohou je vytvárať predpoklady pre plnohodnotný život každého člena v nej. Kvalita súčasnej spolupráce školy a rodiny cez školského psychológa je zárukou šťastia i novovybudovanej budúcej spoločnosti. Cieľom bakalárskej práce, pod názvom „Spolupráca školy a rodiny prostredníctvom aktivít školského psychológa“, nie je obsiahnuť celú problematiku utvárania predpokladov kvality a nekvality spolupráce tohto trojuholníka, ale dotknúť sa iba niektorých, ktoré sú z nášho pohľadu najdôležitejšie.

Kľúčové slová:

rodina

škola

školský psychológ

školský špeciálny psychológ

Environmentálna psychoterapia

Edukačná psychoterapia

Skupinová psychoterapia

Individuálna psychoterapia



Zdroje:
  • 1 ALAN, J.: Etapy života očima sociologie, Panorama, Praha, 1989
  • 2 AMBRÓZOVÁ, A., in: Labáth a spol.: Riziková mládež, Slon, Praha 2001
  • 3 BAKAŠOVÁ, Z.: Sociálna pedagogika. UK Bratislava: Polygrafické stredisko UK v Bratislave, 1994
  • 4 BAKOŠ, Ľ. a kol.: Problémy rodinnej výchovy. Bratislava, SPN 1968.
  • 5 BAŽANY, M.: Detstvo v generačnej štruktúre v spoločnosti. Bratislava, pedagogická fakulta UK 1996.
  • 6 BOROŠ, J.- ONDRIŠKOVÁ, E., - ŽIVCOVÁ, E.: Psychológia. IRIS 1998.
  • 7 BUDA, B.: Empatia – psychológia vcítenia a vžitia sa do druhého. Nové Zámky: Psychoprof, 1994.
  • 8 GÁBOROVÁ, Ľ.: Sociálna psychológia pre učiteľov. Prešov PU 1997.
  • 9 GAJDOŠOVÁ, E.: Koncepcia práce školského psychológa na Slovensku. Československá psychologie, XXXVII, l993, č.3
  • 10 GAJDOŠOVÁ, E.: Možnosti poznávania a rozvíjania sociálnych spôsobilostí žiakov v práci školského psychológa. Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Bratislava, roč. XXX, l995, č.3
  • 11 GAJDOŠOVÁ, E.- HERÉNYIOVÁ, G.: Škola priateľského partnerstva. Bratislava, N+P l994.
  • 12 GRÁC, J.: Persuázia: Ovplyvňovanie človeka človekom. 2. vyd. Martin: Osveta, 1985
  • 13 HANIGOVÁ, A. A MATULA, Š.: Centrum výchovnej psychologickej prevencie. Bratislava 1996.
  • 14 KONDÁŠ,O.: Klinická psychológia. Osveta, Martin 1979
  • 15 KŘIVOHLAVÝ, J.: Jak si navzájom lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1998.
  • 16 MAREŠ, J. - KŘIVOHLAVÝ, J. P.: Komunikace ve škole. Brno, Masarykova univerzita 1995.
  • 17 MATOUŠEK, O.: Rodina jako instituce a vztahová síť [učebnica VŠ] , 2. vyd. Praha: Slon; 1997, 144 s. ISBN 80-85850-24-9
  • 18 PARDEL, T. A BOROŠ, J.: Výchova mravných citov. Bratislava. SPN 1979.
  • 19 ORAVCOVÁ, J.: Vývinová psychológia. Zvolen: FHV UMB, 2000.
  • 20 SATIROVÁ, V.: Kniha o rodine, Brno, Praha: Institut Virginie Satirové, Práh, Svan, Knižní klub,1994.
  • 21 Zborník zo seminára Mládež a delikvencia. Piešťany 1971.
  • 22 WIATR, J. J.: Společnost. Úvod do systematické sociologie. Praha. 1968.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko