Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Statická analýza železobetónového mosta

«»
Prípona
.pdf
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35529
Posledná úprava
24.10.2010
Zobrazené
1 638 x
Autor:
petak24
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úlohou záverečnej práce je vykonať statický výpočet zadanej mostnej konštrukcie, ako aj objasniť problematiku zaťaženia mostov a použité výpočtové metódy. Riešenie úlohy pozostáva z výpočtu prierezových charakteristík nosnej konštrukcie, výpočtu maximálnych priehybov od normového a skúšobného zaťaženia a z výpočtu účinnosti priehybov.
Záverečná práca je rozdelená do piatich kapitol. V prvej kapitole je popis zadanej mostnej konštrukcie. Druhá kapitola sa venuje problematike zaťaženia mostov. V tretej kapitole sa objasňujú použité metódy výpočtu priehybu mostnej konštrukcie (Clebschova metóda). Štvrtá kapitola zahrňuje výpočet geometrických charakteristík prierezu. Posledná piata kapitola je určená samotnému statickému výpočtu mostnej konštrukcie.

ZÁVER

Hlavnou úlohou bolo vykonať výpočet maximálneho priehybu v strede rozpätia a posúdiť jeho účinnosť na zadanom mostnom objekte, ktorého statickú schému reprezentuje prostý nosník. Pre danú konštrukciu boli použité zaťažovacie predpisy podľa normy STN 73 6203 z roku 1969. Normové zaťaženie na mostoch pozemných komunikácií teda reprezentuje zoskupenie zaťaženia I, zoskupenie zaťaženia II, štvornápravové vozidlo a výnimočné zaťaženie.
Na výpočet priehybov boli použité dve výpočtové metódy (Clebschova metóda, výpočet priehybu pomocou poradníc ohybovej čiary), ktoré sa vo väčšine prípadov mierne líšili.
Maximálny priehyb od normového zaťaženia bol vyvolaný štvornápravovým vozidlom a vypočítaný podľa Alfréda Clebscha a jeho hodnota je w = 2,58913 mm.

Ako skúšobné zaťaženie sa použilo zaťaženie nákladnými autami 4 x Tatra 815, každé s hmotnosťou 25 t čo zodpovedá tiaži 250 kN. Vypočítaný priehyb od tohto zaťaženia má hodnotu w = 2,35584 mm, čo sa ukázalo ako nedostatočná hodnota pri výpočte účinnosti priehybu. Preto bolo potrebné zväčšiť zaťaženie.
Pre druhé skúšobné zaťaženie sa teda použilo zaťaženie 4 x Tatra 815, každé o hmotnosti 30 t, čo predstavuje tiaž 300 kN. Vypočítaný priehyb od tohto zaťaženia má hodnotu w = 2,82701 mm.

Vypočítaná účinnosť priehybu od druhého skúšobného zaťaženia má hodnotu η = 0,8301 čo spĺňa požiadavku normy pre priehybovú účinnosť železobetónových predpätých konštrukcií 0,8 < η < 1,0 (podľa čl. 37a STN 73 6209).


Kľúčové slová:

Normové zaťaženie

Skúšobné zaťaženie

Prostý nosník

Priehyb

Účinnosť priehybu

Most

Statická analýza



Obsah:
  • ÚVOD.. 8


    1. POPIS MOSTNEJ KONŠTRUKCIE.. 9


    1.1 Základné údaje o moste. 9


    1.2 Nosná konštrukcia mosta. 9


    1.3 Údaje o spodnej stavbe. 9


    2. ZAŤAŽENIE MOSTOV.. 10


    2.1 Zaťaženie na mostoch pozemných komunikácii 10


    2.1.1 Zoskupenie zaťaženia I 11


    2.1.2 Zoskupenie zaťaženia II 11


    2.1.3 Štvornápravové vozidlo. 12


    2.1.4 Výnimočné zaťaženie. 12


    2.2 Skúšobné zaťaženie. 13


    3. TEÓRIA VÝPOČTU PRIEHYBU MOSTNEJ KONŠTRUKCIE.. 14


    3.1 Rovnica ohybovej čiary prúta pri rovinnom ohybe. 14


    3.2 Clebschova metóda. 16


    4. VÝPOČET GEOMETRICKÝCH CHARAKTERISTÍK PRIEREZU.. 17


    4.1 Poloha ťažiskovej osi 17


    4.2 Výpočet momentov zotrvačnosti 18


    5. STATICKÝ VÝPOČET MOSTNEJ KONŠTRUKCIE.. 20


    5.1 Výpočet dynamického súčiniteľa. 20


    5.2 Výpočet priehybu od normového zaťaženia podľa A. Clebscha. 20


    5.2.1 Výpočet priehybu od zoskupenia zaťaženia I – Clebschova metóda. 20


    5.2.2 Výpočet priehybu od zoskupenia zaťaženia II – Clebschova metóda. 22


    5.2.3 Výpočet priehybu od štvornápravového vozidla – Clebschova metóda. 23


    5.2.4 Výpočet priehybu od výnimočného zaťaženia – Clebschova metóda. 24


    5.3 Výpočet priehybu od normového zaťaženia pomocou ohybovej čiary. 26


    5.3.1 Výpočet priehybu od zoskupenia zaťaženia I – pomocou ohybovej čiary. 26


    5.3.2 Výpočet priehybu od zoskupenia zaťaženia II – pomocou ohybovej čiary. 27


    5.3.3 Výpočet priehybu od štvornápravového vozidla – pomocou ohybovej čiary. 28


    5.3.4 Výpočet priehybu od výnimočného zaťaženia – pomocou ohybovej čiary. 29


    5.4 Výpočet priehybu od skúšobného zaťaženia. 30


    5.4.1 Výpočet priehybu od skúšobného zaťaženia – Clebschova metóda. 30


    5.4.2 Výpočet priehybu od skúšobného zaťaženia – pomocou ohybovej čiary. 32


    5.5 Výpočet účinnosti priehybov. 33


    5.6 Výpočet priehybu od druhého skúšobného zaťaženia. 33


    5.6.1 Výpočet priehybu od druhého skúšobného zaťaženia – Clebschova metóda. 33


    5.6.2 Výpočet priehybu od druhého skúšobného zaťaženia – pomocou ohybovej čiary. 35


    5.7 Výpočet účinnosti priehybov od druhého skúšobného zaťaženia. 35


    ZÁVER.. 36


    POUŽITÁ LITERATÚRA.. 37


     


Zdroje:
  • [1] Benčat, J.: Pružnosť a pevnosť 1. Žilinská univerzita v Žiline, 2006.
  • [2] Hubová, O. – Mistríková, Z. – Koleková, Y.: Statika stavebných konštrukcií. STU Bratislava, 2008.
  • [3] Moravčík, M. – Melcer, J.: Statika dopravných stavieb I. Edičné stredisko VŠDS Žilina, 1996.
  • [4] Moravčík, M. – Zemko, Š.: Betónové mosty 1. diel. Žilinská univerzita v Žiline, 2004.
  • [5] Novák, O. – Hořejší, J.: Statické tabulky pro stavební praxi. SNTL Praha, 1978.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko