Strategický manažment ako podpora prosperity firmy
Prípona
.doc |
Typ
bakalárska práca |
Stiahnuté
10 x |
Veľkosť
0,6 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
3645 |
Posledná úprava
05.05.2017 |
Zobrazené
6 413 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Bakalárska práca je venovaná problematike strategického manažmentu, ktorého využitie je nevyhnutným predpokladom úspešného podniku. Definuje základné pojmy ako stratégia a strategický manažment. Popisuje ich historický vývoj, druhy a prístupy k ich vymedzeniu. Sú v nej uvedené úrovne stratégie, porovnanie stratégie s taktikovu, opis procesu strategického manažmentu, analýza externého a interného prostredia a stručná charakteristika najčastejšie používaných metód. Podrobnejšie rozoberá analýzu SWOT a benchmarking. Charakterizuje ich a dáva praktický návod na ich aplikáciu v akomkoľvek podniku. Je v nej obsiahnuté aj vzájomné porovnanie analýzy SWOT a benchmarkingu, s jeho následným zhodnotením. Práca je doplnená množstvom obrázkov a tabuliek, pre lepšie a názornejšie pochopenie celého procesu strategického manažmentu a opísaných metód.
Kľúčové slová:
Strategický manažment
Stratégia
Taktika
Konkurenčná výhoda
Analýza interného prostredia
Analýza externého prostredia
Analýza SWOT
Benchmarking
Obsah:
- Zoznam ilustrácií a tabuliek 6
Úvod 9
1 Strategický manažment 10
1.1 Vymedzenie pojmu stratégia 10
1.1.1 Hierarchická definícia stratégie a strategického manažmentu 10
1.1.2 Eklektické definície stratégie a strategického manažmentu 12
1.1.3 Porovnávacie definície stratégie a strategického manažmentu 13
1.2 Stratégia a taktika 14
1.3 Úrovne stratégie 15
1.3.1 Korporatívna (podniková) 15
1.3.2 Stratégia podnikateľských jednotiek (podnikateľská) 16
1.3.3 Funkčná stratégia 17
1.4 Vývoj teórie a praxe strategického manažmentu 17
1.5 Druhy strategického riadenia 18
1.6 Proces strategického manažmentu 18
1.7 Metódy a techniky strategického manažmentu 20
1.8 Analýza externého prostredia podniku 21
1.9 Analýza interného prostredia 23
2 Analýza swot 26
2.1 Analýza príležitostí a rizík (o - t analýza) 26
2.2 Analýza silných a slabých stránok (s - w analýza) 28
2.3 Proces a úloha swot analýzy 31
2.3.1 Aplikácia matice swot 33
3 Benchmarking 35
3.1 Vývoj benchmarkingu 35
3.2 Druhy benchmarkingu 36
3.3 Fázy benchmarkingu 38
3.4 Cena benchmarkingu 40
3.5 Predpoklady úspešnej realizácie benchamrkingu 40
3.6 Benchmarking na slovensku 41
4 Porovnanie analýzy swot a benchmarkingu 44
5 Zhodnotenie porovnania 45
Záver 46
Zoznam bibliografických odkazov 47
Zoznam príloh 48
Zdroje:
- SLÁVIK, Š.: Strategický manažment. SPRINT, Bratislava, 2005. ISBN 80-89085-49-0
- LESÁKOVÁ, D.: Strategický marketingový manažment. NETRI, Hronský Beňadik, 2000. ISBN 80-968904-8-4
- SLÁVIK, Š.: Strategické riadenie podniku. SPRINT, Bratislava, 1999. ISBN 80-88848-41-5
- VEBER, J.: Management. Management Press, Praha, 2000. ISBN 80-7261-029-5
- KOONTZ, H., WEIHRICH, H.: Management. VICTORIA PUBLISHING, Praha, 1993. ISBN 80-85605-45-7
- MIČIETA, B.: Prosperujúci podnik. Slovenské centrum produktivity, Žilina, 2000. ISBN 80-968324-0-9
- PAPULA, J.: Strategický manažment. ELITA, Bratislava, 1995. ISBN 80-89342-32-6
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.