Street art ako forma propagácie
Popis:
Reklamní tvorcovia už od počiatkov vyhľadávali rôzne formy sprostredkovania informácie a jej aplikácie do špecifického prostredia. V snahe obnoviť, zrenovovať a ozvláštniť už zobrazené, siaha súčasná propagácia k inovatívnym spôsobom zobrazenia. Vďaka novým formám a prístupom k stvárneniu marketingového obsahu reklama postupuje stále ďalej, čomu napomáha aj prepojenie médií a umeleckého prostredia. Tak ako umenie ovplyvňuje reklamu, rovnako reklama ovplyvňuje umeleckú oblasť, preto možno stret týchto dvoch rozličných a samostatných oblastí vnímať ako obojstranne pozitívny. Predovšetkým v marketingovej oblasti tak vzniká určitá symbióza, ktorá je zdrojom osvieženia propagačného prostredia. Následkom tohto trendu v oblasti marketingu je aj postupné začlenenie umelecko-marketingového konceptu medzi regulérne nástroje marketingovej komunikácie pod názvom guerilla marketing. Jeho inovatívna reprezentácia a nápaditosť sa podpisuje pod pozitívne vnímanie tohto druhu komunikácie zo strany recipienta a to aj napriek stále väčšej frekvencií jej výskytu. Guerillová komunikácia pritom z pohľadu možnosti zobrazenia reklamného posolstva disponuje dostatočným priestorom pre informácie a to, ako ju prijíma recipient vychádza z jeho vlastného prežívania a skúsenosti.
Kľúčové slová:
street art
guerilla
marketing
vizuálna kultúra
reklama
Obsah:
- Obsah
Úvod 9
1. Vizuálna kultúra 11
1.1 Výraz v komunikácii 14
1.2 Výtvarné a výrazové prvky v street arte 15
1.3 Emocionalita 18
2. Street art 21
2.1 Formy street artu 22
2.1.1 Grafity 27
2.2 Street art v marketingovej komunikácií a reklame 28
2.2.1 Street art ako súčasť guerilly 30
2.2.2 Prvky street artu v iných formách reklamy 32
3. Výskumná časť 33
3.1 Výskumný súbor 33
3.2 Metodológia 34
3.3 Výsledky výskumu 35
3.4 Diskusia 38
Záver 40
Použitá literatúra 42
Zdroje:
- ANONYMUS: About Avertolog.
- ANONYMUS: About Adsoftheworld.
- ATKINSON, R.L.: Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.
- BALEKA, J.: Výtvarné umenie, výkladový slovník. Praha: Academia Praha, 1997. ISBN 80-200-0609-5.
- CARDWELL, S.: Studying media. Richmond: Trotman and Company Limited, 2000. ISBN 0-85660-576-X.
- CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
- ELSNER, D., HELFF, S., VIEBROCK, B. a kol.: Films, Graphic Novels & Visuals. Berlin: Lit Verlag, 2013. ISBN 978-3-643-90390-7.
- GAVORA, P. 2001. Úvod do pedagogického výskumu. Bratislava: Univerzita Komenského. 2001. 236 s. ISBN 80-223-1628-8.
- GERŽOVÁ, J.: Slovník svetového a slovenského výtvarného umenia druhej polovice 20. storočia. Bratislava: Profil, 1999. ISBN 80-968283-0-4.
- KADEN, R.J.: Marketing research. London: British Library, 2006. ISBN 0-7494-4574—2.
- KESNER, L. 2000. Muzeum umení v digitální dobe; Praha : Argo a NR. ISBN 80-7203- 252- 6.
- KAPSOVÁ, E. a kol.: Výrazové osobitosti výtvarného diela. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 1997. ISBN 80-8050-139-4.
- KOLLÁRIK, T., SOLLÁROVÁ, E.: Metódy sociálnopsychologickej praxe. Bratislava: Ikar, 2004. ISBN 978-80-5510-765-3.
- Kol. autorov.: Graffiti & Street Art. Sociálne, psychologické, recepčné kontexty umenia ulice. Nitra: ÚLUK FF UKF v Nitre. 2008. ISBN 80-8050-986-7.
- LEVINSON, S.C.: Guerilla marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4.
- LE VAN, M.: Stencil Me In. New York: Sterling Publishing Co., Inc, 2008. ISBN 13: 978-1-60059-252-2.
- LEWINSOHN, C.: Street art: the graffiti revolution. Oklahoma: Tate, 2008. ISBN 1854377671.
- LITTLE, S.: ...izmy. Bratislava: Slovart, 2012. ISBN 978-80-556-0462-6.
- MARGOLIS, J., GARRIGAN, P.: Guerrilla marketing for dummies. Indianapolis: Wiley Publishing, 2008. ISBN 978-0-470-28967-9.
- MISTRÍK, E.: Vstup do umenia. Nitra: Enigma Jr., 1994. ISBN 80-85741-18-3.
- MUNRO, J., D.: The things you should know about street art in advertising.
- MUSGROVE, M.: Is it graffiti . . . or an ad?: Blue-chip companies use street art to boost sales. In: Calgary Herald.
- NEILL, B.: That new hit single might hide a jingle ; Is it an ad, or art? In: The Christian Science Monitor.
- PATALAS, T.: Guerillový marketing. Jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
- PAULÍNY, E., RUŽIČKA, J., ŠTOLC, J.: Slovenská gramatika. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1968.
- PLESNÍK, Ľ.: Tezaurus estetických výrazových kvalít. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2008. ISBN 978-80-8094-350-9.
- ROSE, G.: Visual methodologies. London: SAGE Publications, 2012. ISBN 987-0-85702-887-7.
- SMÉKAL, V.: Pozvání do psychologie osobnosti. Brno : Barrister & Principal, 2004. ISBN 80-86598-65-9.
- SMITH, K.: Guerilla art kit. New York: Princeton Architectural Press, 2007. ISBN-10: 1-56898-688-3.
- SNYDER, G.J.: Graffiti Lives: Beyond the Tag in New York's Urban Underground. New York: New York Unity Press, 2009. ISBN-10: 0-8147-4045-6.
- ŠTOFKO, M.: Od abstrakcie po živé umenie. Bratislava: Slovart, 2007. ISBN 978-80-8085-108-8.
- ŠUPŠÁKOVÁ, B. a kol.: Vizuálna kultúra a umenie v škole.. Svätý Jur: Digit, 2004. ISBN 80-968441-1-3.
- THIRY, K.: Dejiny výtvarného umenia a umeleckých remesiel. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo- Mladé Letá, 2012 ISBN 978-80-10-08007-2.
- YOUNG, A.: Street art, Public City. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-53869-5.
- VÁGNEROVÁ, M.: Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-0841-9.
- VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J.: Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
- ŽÁK, P.: Kreativita a její rozvoj. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0457-5.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.