Štúdia balanced scorecard pre akademickú inštitúciu
Popis:
Balanced Scorecard je nástroj strategického manažmentu, ktorý používa čím ďalej tým viac firiem. Je zrozumiteľný a vďaka strategickým mapám a rozdeleniu cieľov do štyroch dimenzií zahŕňa v svojom plánovaní všetky úrovne podniku, čo napomáha k pochopeniu a lepšiemu plneniu cieľov.
V mojej práci je návrh prototypu Balanced Scorecard pre akademickú inštitúciu. V praxi by takýto systém pomohol univerzite k spoľahlivejšiemu plneniu cieľov. Pomohol by k zvýšeniu kvality výučby, práce na projektoch, zlepšil financovanie atď. Na realizáciu prototypu je použitý Cognos 8 Business Intelligence, Metric Studio.
V prvej kapitole sa práca venuje problematike Balanced Scorecard. Je v nej popísaná metodika zameranie jednotlivých dimenzií ako aj výhody a riziká zavádzania Balanced Scorecard. Druhá kapitola je venovaná návrhu Balanced Scorecard pre Technickú univerzitu v Košiciach. Sú v nej zadefinované ciele pre jednotlivé dimenzie, ich metriky a iniciatívy. V Tretej kapitole je softvérová implementácia ako aj popis softvéru Cognos 8 Business Intelligence. Štvrtá kapitola hodnotí výsledky.
Kľúčové slová:
balanced scorecard
akademická inštitúcia
dimenzovanie
interné procesy
metric studio
implementácia
Obsah:
- Zoznam obrázkov -9-
Zoznam tabuliek -10-
Zoznam symbolov a skratiek -11-
Slovník termínov -12-
Úvod -13-
1. Balanced Scorecard -14-
1.1. Finančná dimenzia -15-
1.2. Zákaznícka perspektíva -16-
1.3. Dimenzia interných procesov -17-
1.4. Dimenzia učenia sa a rastu -17-
1.5. Vzťah príčina následok -17-
1.6. Implementacia BSC -18-
1.7. Postup zavádzania BSC podla FORBES 500 -19-
1.8. Hlavné dôvody zavádzania BSC -20-
1.9. Hlavné bariéry implementácie BSC -22-
1.10. Riziká implementácie BSC -23-
2. Návrh systému BSC pre akademickú inštitúciu -23-
2.1. Finančná dimenzia -24-
2.2. Zákaznícka dimenzia -24-
2.3. Dimenzia interných procesov -26-
2.4. Dimenzia učenia a rastu -27-
3. Cognos 8 Business Intelligence- Metric Studio -28-
3.1. Tvorba Scorecardov -29-
4. Zhodnotenie výsledkov prototypu Balanced Scorecard -30-
4.1. Finančná dimenzia -31-
4.2. Zákaznícka dimenzia -31-
4.3. Dimenzia interných procesov -31-
4.4. Dimenzia učenia sa a rastu -31-
5. Záver -33-
Zoznam použitej literatúry -34-
Prílohy -36-
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.