Súčasný stav a vývoj metód strategického manažmentu
Prípona
.doc |
Typ
bakalárska práca |
Stiahnuté
10 x |
Veľkosť
0,4 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
12232 |
Posledná úprava
02.10.2019 |
Zobrazené
2 027 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Trhová ekonomika a globalizácia trhu má za následok stále silnejšiu konkurenciu. Podniky sa musia snažiť o to, aby ich konkurencia nevytlačila z daného trhu. V súčasnosti si veľa slovenských podnikov uvedomuje, že ak chcú na trhu uspieť, musia prejsť mnohými zmenami. Tieto zmeny sa však nedajú realizovať v krátkom časovom horizonte, ale nastokrát predstavujú dlhšie časové obdobia. Podniky preto radšej vychádzajú už zo zaužívaných možností a postupov, ktoré majú k dispozícií a nevyužívajú efektívne metódy strategického manažmentu na zvýšenie výkonnosti svojich podnikov.
Cieľom bakalárskej práce je priblíženie problematiky strategického manažmentu a využívanie jeho vybraných metód v Slovenskej republike a v krajinách Európskej únie. Poznatky vyplývajúce z práce poukazujú na to, že strategický manažment je proces, ktorým vrcholový manažment určuje dlhodobé smery vývoja a činnosti organizácie prostredníctvom vhodne formulovanej stratégie.
Kľúčové slová:
strategický manažment
benchmarking
balanced scorecard
strategické riadenie
zvýšenie výkonnosti podniku
strategické myslenie
globalizácia
trhová ekonomika
Obsah:
- Zoznam ilustrácií -8-
Zoznam skratiek a symbolov -9-
Slovník termínov -10-
Úvod -11-
1 Strategický manažment -12-
1.1 Vymedzenie pojmu stratégia -12-
1.2 Strategické myslenie -13-
1.3 Proces strategického riadenia -15-
1.4 Vývojové fázy strategického riadenia -17-
1.5 Metódy strategického manažmentu -19-
2 Benchmarking -23-
2.1 Vývoj benchmarkingu -23-
2.2 Definície benchmarkingu -24-
2.3 Charakteristika a členenie benchmarkingu -24-
2.4 Priebeh benchmarkingu -26-
2.5 Využívanie benchmarkingu v slovenskej republike -27-
2.5.1 Realizácia benchmarkingu v podmienkach slovenskej republiky -29-
2.6 Využívanie benchmarkingu v krajinách európskej únie -31-
3 Balanced scorecard -33-
3.1 Vývoj metódy balanced scorecard -33-
3.2 Charakteristika balanced scorecard -34-
3.3 Perspektívy balanced scorecard -36-
3.4 Využívanie balanced scorecard v slovenskej republike -37-
3.5 Využívanie balanced scorecard v krajinách európskej únie -38-
3.5.1 Bsc v českom podnikateľskom prostredí -39-
3.5.2 Bsc v rakúsku -41-
4 Porovnanie vybraných metód strategického manažmentu -43-
Záver -46-
Zoznam bibliografických odkazov -48-
Zdroje:
- SLÁVIK, Š.: Strategický manažment. SPRINT, Bratislava, 2005. ISBN 80-89085-0
- SEDLÁK, M.: Manažment. SPRINT, Bratislava, 2001. ISBN 80-89047-1
- PAPULA, J.: Strategický manažment. ELITA, Bratislava, 1993. ISBN 80-85323-41-9
- KISSELOFF, I.: O balanced Scorecard s otcem zakladatelem. In: Moderní řizení. 2006, č.11, s.22
- BACHMANN, M.: Jak řidit realizaci strategie. In: Moderní řizení. 2006, č.11, s.19
- Informačný balíček benchmarkingu
- https://www.fmt.vsb.cz/639/cs/
- http://casopis.systemonline.cz/1235-implementacie-balanced-scorecard.htm
- HINTOŠOVÁ, A.: Nový pohľad na Balanced Scorecard, In: Manažment v teórií a praxi
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.