Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Televízia s podporou súčasných internetových a telekomunikačných technológií ako spolutvorca domova a extenzie rodiny

«»
Prípona
.pdf
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
18426
Posledná úprava
14.01.2009
Zobrazené
2 657 x
Autor:
aysuna
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Neoddeliteľnou súčasťou každého človeka je sledovanie televízie. Televízia nám prináša informácie z domova i zo zahraničia, poskytuje nám informácie zo športu, zábavy, spravodajstva a rôznych iných oblastí. Takisto ako prísun nových informácií nám televízia ponúka rôzne služby, medzi nimi sledovanie televízie na internete, zapájanie sa do niektorých programov prostredníctvom sms-iek, využitie teletextu a iné služby.

Televízia je pre väčšinu ľudí primárnym zdrojom a považuje sa za najvplyvnejšie médium formujúce verejnú mienku. Množstvo času stráveného sledovaním televízie sa v priebehu posledných rokov plynule zvyšovalo. Toto médium si udržalo svoju dominantnú pozíciu aj napriek vzostupu nových komunikačných technológií, ako je internet. V 90-tych rokoch štátne televízie v prostredí nových európskych demokracií začali s postupnou a stále nekonečnou transformáciou na verejnoprávne televízie. Súčasne v týchto krajinách nastal nárast súkromných televízií. Televízia zostáva v celej Európe intenzívne usmerňovaná, pretože využíva obmedzený prirodzený zdroj, ktorý je kontrolovaný štátom. Spomedzi ostatných príčin, ktoré zapríčiňujú, že televízia je výrazne regulovaná, je to jej vnímaná bezprostrednosť a sila.

Moja práca je rozdelená do 8 kapitol. V prvých troch kapitolách rozoberám teoretickú časť práce. Vplyv televízie na jednotlivých členov rodiny, rozobratie pojmu televízie a jej využitie v domácnosti, vplyv televízie na deti, jej negatíva a pozitíva na najmladších členov rodiny. V ďalších kapitolách sa venujem problematike využitia teletextu, internetovej televízie a sms-hlasovania. Predposledná kapitola tvorí analýzu vplyvu jednotlivých technológií na domácnosť. Táto analýza rozoberá šesť základných bodov na rôzne témy z hľadiska televízie, jej využitia vo voľnom čase a využitia jednotlivých technológií. Záver práce sa opiera o nové technológie a celkový pohľad do budúcna.

Kľúčové slová:

televízia

extenzia

teletext

sms-hlasovanie

rodina

internetová televízia

dieťa

reklama

digitálna televízia



Zdroje:
  • BIBLIOGRAFICKÉ ODKAZY
  • 1. Aktualne.sk [online]. Dostupné na < http://medialne.etrend.sk/uploady/viera_tomanova_blog_aktualne_sk.gif >
  • 2. BREČKA, Samuel. 1980. Televízia a spôsob života dnešného člověka. In Otázky žurnalistiky, 1980, roč. 23, č. 1, s. 16-22.
  • 3. BUDSKÁ, Viera. 2000. Dieťa – lacný divák, ľahká obeť?. In Fakty, 2000, roč. 7, č. 41, s. 16-17.
  • 4. BUGÁR, Martin. 2006, 18.9.2006 Internetový denník Aktuálne.sk startuje už dnes. In: Tlačové správy. [online], [Citované 25.03.2008]. Dostupné na < http://medialne.etrend.sk/internet/clanok.php?clanok=2104 >
  • 5. ČERNEGOVÁ, Valéria. 2007. SME Internetová televízia. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2007, roč. 12, č. 12, s. 50-51.
  • 6. GAVLÁK, Jozef. 2002. Detstvo zničené televíziou?. In Rodina a škola. ISSN 0231-6463, 2002, roč. 50, č. 2, s. 20.
  • 7. KAVECKÝ, František. 2000. Média na internete. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2000, č. 3, s. 52.
  • 8. KOŽUCHOVÁ, Mária. 2002/2003. Deti predškolského veku – počítače – proces edukačný. In Interakci dieťaťa predškolského veku s počítačom. ISSN 0032-7220, 2002/2003, roč. 57, č. 12, s. 1-6.
  • 9. Markíza-text. Dostupné na < http://www.markizatext.sk/ >
  • 10. MAZÁG, Martin. 2000. Televízia, internet a komunikácie. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2000, č. 1, s. 50-51.
  • 11. MCLUHAN, Marshall. 2000. Človek, média a elektronická kultura. 1. Brno: JOTA Brno, 2000. 415 s. ISBN: 80-72171-28-3.
  • 12. MIČIENKA, Marek. Jirák, Ján a kol.. 2007. Základy mediální výchovy. 1. Praha: Tisk EKON družstvo, Jihlava, 2007. 296 s. ISBN: 978-80-7367-315-4.
  • 13. MYTTON, Graham. 2007. Príručka výskumu rozhlasového a televízneho publika. 1. Bratislava: TNS SK, s. r. o., vydal FORMÁT, 2007. 230 s. ISBN: 978-80-89005-20-8.
  • 14. SME online. [online]. Dostupné na <http://www.sme.sk/video/?id=2103>;
  • 15. STV. [online]. Dostupné na < http://teletext.top-firmy.cz/stv1top.jpg >
  • 16. ŠIMLOVIČOVÁ, Ivana. 2005. Čo príde po SuperStar?. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2005, roč. 12, č. 6, s. 38.
  • 17. ŠIMLOVIČOVÁ, Ivana. 2004. Čo prinesie STV Superstar?. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2004, roč. 11, č. 5, s. 42-43.
  • 18. ŠIMLOVIČOVÁ, Ivana. 2005. Nahradia reality show reality seriály?. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2005, roč. 12, č. 4, s. 36-37.
  • 19. ŠIMLOVIČOVÁ, Ivana. 2006. Tri štvrtiny Slovákov pozerajú TV každý deň. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2006, roč. 1, č. 1, s. 41.
  • 20. ŠRÁMEK, Ľudovít. 2000. Výskum verejnej mienky – politika – média. 1. Bratislava: Mediálne informačné centrum Bratislava, 2000. 108 s. ISBN: 80-85673-12-6.
  • 21. Štúdia expertov Deloitte. [online]. Dostupné na < http://digi.hnonline.sk/c1-23231875-vsedny-den-roku-2010-vo-svete-informacnych-technologii >
  • 22. ŠVANCAROVÁ, Lea. 1979. Vliv televize na rozvoj osobnosti mladího člověka. In Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 1979, roč. 14, č. 1, s. 79-80.
  • 23. ŤAPUŠÍKOVÁ, Roberta. 2001. Listujte si na obrazovke. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2001, roč. 8, č. 2, s. 54.
  • 24. ŤAPUŠÍKOVÁ, Roberta. 2002. Prichádza čas reality show?. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2002, roč. 9, č. 10, s. 51.
  • 25. URBANOVSKÁ, Andrea. 1998. Televízia a jej využitie. In Stratégie. ISSN 1335-2016, 2006, č. 7, s. 51.
  • 26. UVAČKOVÁ, Ilona. 2000-2001. Stimulácia dieťaťa prostredníctvom televíznej obrazovky. In Predškolská výchova. ISSN 0032-7220, 2000-2001. roč. 55, č. 1, s. 30-32.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko