Popis:
1.1 Marketing
Philip Kotler definuje marketing ako spoločenský a manažérsky proces, ktorého prostredníctvom uspokojujú jednotlivci i skupiny svoje potreby a priania v procese výroby a zmeny výrobkov alebo iných hodnôt.
Obrázok č.1 ukazuje, ako sú jednotlivé prvky marketingovej koncepcie prepojené a ako na seba vzájomne nadväzujú.
Obr. č. 1: Základy marketingovej koncepcie
Prameň: Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing, Grada Publishing, Praha, 2004
Súčasný marketing predstavuje podnikateľskú filozofiu, ktorá sa jednoznačne orientuje na zákazníka, na uspokojovanie jeho potrieb a prianí.
Marketing je funkciou organizácie, ktorá identifikuje nenaplnené potreby a požiadavky, definuje a meria ich veľkosť, určuje, ktorým cieľovým trhom môže organizácia najlepšie slúžiť, rozhoduje o príslušných výrobkoch, službách a programoch, ktoré majú slúžiť týmto trhom, a vyzýva každého v organizácii k tomu, aby „myslel na zákazníka a slúžil mu“.
Zo spoločenského hľadiska je marketing silou, ktorá využíva industriálnu kapacitu národa k tomu, aby uspokojila potreby spoločnosti.
Kľúčové slová:
marketing
stratégia
dodávatelia
sprostredkovatelia
zákazníci
konkurenti
hospodárenie firmy
návrhy
odporúčania
Obsah:
- 1. TEORETICKÉ VÝCHODISKA V MARKETINGOVEJ STRATÉGII PODNIKU
1.1 Marketing
1.2 Marketingová stratégia
1.3 Strategická analýza prostredia
1.4 Metódy
2. ANALÝZA PODNIKU
2.1 Charakteristika podniku Keramis - Keramické závody, s. r. o.
2.2 Ekonomická charakteristika podniku
2.3 Analýza príležitostí a rizík (O - T analýza)
2.4. Analýza silných a slabých stránok (S - W analýza)
3. NÁVRHY A ODPORÚČANIA
3.1 Návrhy vyplývajúce z analýzy príležitosti a rizík podniku
3.2 Návrhy vyplývajúce z analýzy silných a slabých stránok podniku
3.3 Návrhy z komparácie vzťahov O - T a S - W analýzy
3.4 Návrh stratégie z analýzy SWOT