Tvorba marketingového mixu pre subjekt Oriflame Slovakia
Popis:
Témou bakalárskej práce je tvorba marketingového mixu pre konkrétny subjekt. Subjektom analýzy marketingovej činnosti je spoločnosť Oriflame Slovakia s. r. o. so sídlom v Bratislave, ktorá sa zaoberá okrem výrobou prírodnej švédskej kozmetiky aj priamym predajom produktov svojim zákazníkom.
Cieľom bakalárskej práce je analyzovať súčasný stav marketingového mixu a navrhnutie možného efektívnejšieho riešenia na využívanie jednotlivých nástrojov marketingového mixu.
Bakalárska práca je rozdelená do štyroch častí. Prvá časť je spracovaná na základe štúdia teoretických poznatkov z dostupnej literatúry a poskytuje všeobecný teoretický prehľad o marketingu, marketingovom mixe, o charakteristike jednotlivých zložiek marketingového mixu, o marketingovom prostredí a marketingovom výskume. Druhá časť práce je zameraná na analýzu marketingovej činnosti, marketingového prostredia a podrobnú analýzu jednotlivých nástrojov marketingového mixu spoločnosti Oriflame Slovakia s. r. o.. Významnú zložku analýzy tvorí distribúcia produktov k spotrebiteľovi a organizácia predaja produktov. V závere druhej časti je analýza zameraná na jednotlivé zložky marketingovej komunikácie, ktoré spoločnosť využíva na zlepšenie informovanosti o svojich produktoch. Tretia časť pozostáva z návrhu na možné efektívne zlepšenie marketingového mixu spoločnosti z hľadiska všetkých možných premenných marketingového mixu. V záverečnej štvrtej časti práce sú zhrnuté výsledky vykonanej analýzy činnosti podniku a výsledky dosiahnutých cieľov, ktoré sme si určili.
Kľúčové slová:
Cena
Distribúcia
Marketing
Marketingový mix
Multi-level marketing
Osobný predaj
Podpora predaja
Priamy predaj
Produkt
Public relations
Reklama
Obsah:
- Zoznam ilustrácií a tabuliek - 9
Zoznam skratiek a symbolov -10-
ÚVOD -11-
1 TEORETICKÉ VYMEDZENIE MARKETINGU A MARKETINGOVÉHO MIXU -12-
1.1 Marketing a jeho definície -12-
1.2 Marketingové prostredie -13-
1.3 Marketingový mix a jeho definície -14-
1.4 Nástroje marketingového mixu -17-
1.4.1 Produkt -17-
1.4.1.1 Vývoj nových produktov -18-
1.4.1.2 Životný cyklus produktu -18-
1.4.1.3 Produktový mix a produktový rad -19-
1.4.2 Cena -20-
1.4.2.1 Faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o cenách -20-
1.4.2.2 Tvorba cien -22-
1.4.3 Distribúcia -23-
1.4.3.1 Funkcie distribučných ciest -23-
1.4.3.2 Úrovne distribučných ciest -24-
1.4.3.3 Viacúrovňový marketing - multi-level marketing -26-
1.4.4 Marketingová komunikácia -27-
1.4.4.1 Reklama -29-
1.4.4.2 Podpora predaja -31-
1.4.4.3 Vzťahy s verejnosťou (public relations) -32-
1.4.4.4 Osobný predaj -34-
1.4.4.5 Priamy marketing (Direct marketing) -35-
1.4.5 Integrovaná marketingová komunikácia -36-
1.5 Marketingový výskum -36-
2 ANALÝZA SPOLOČNOSTI ORIFLAME SLOVAKIA, S. R. O. A JEJ MARKETINGOVÉHO MIXU -39-
2.1 Vznik a história spoločnosti -39-
2.2 Analýza marketingového prostredia -41-
2.3 Marketingový mix spoločnosti Oriflame Slovakia, s. r. o. -43-
2.3.1 Produkt -43-
2.3.2 Cena -44
2.3.3 Distribúcia -46-
2.3.4 Marketingová komunikácia -47-
2.3.4.1 Reklama -47-
2.3.4.2 Podpora predaja -48-
2.3.4.3 Public relations -48-
2.3.4.4 Osobný predaj -50-
3 NÁVRHY V OBLASTI MARKETINGOVÉHO MIXU SPOLOČNOSTI ORIFLAME SLOVAKIA S. R. O. -52-
3.1 Produkt -52-
3.2 Cena -53-
3.3 Distribúcia -54-
3.4 Marketingová komunikácia -54-
3.4.1 Reklama -54-
3.4.2 Podpora predaja -55-
3.4.3 Public relations -55-
3.4.4 Osobný predaj -56-
3.5 Marketingový výskum -56-
4 ZÁVER -58-
Zoznam použitej literatúry -59-
Zoznam príloh -62-
Prílohy -63-
Zdroje:
- KOTLER, P., AMSTRONG, G.: Marketing. Praha : Grada Publshing, 2004. 855 s. ISBN 247-0513-3.
- KITA, J. a kol.: Marketing. Bratislava : Iura Edition, 2002. 411 s. ISBN 80-89047-23-8.
- JEDLIČKA, M.: Marketingové stratégie. Trnava : UCM, 2005. 212 s. ISBN 80-89034-71-3.
- FORET, M., PROCHÁKA, P., URBÁNEK, T.: Marketing. Základy a princípy. Brno : Computer Press, 2003. 199 s. ISBN 80-7226-888-0.
- NÍZKA, H.: Priamy marketing. Bratislava : Edícia Ekonómia, 2002. 149 s. ISBN 80-89047-38-6.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.