Popis:
Keď zostavujete marketingový plán, je veľmi dôležité zvážiť, čo sa stalo v minulosti, čo sa deje v súčasnosti a čo sa zdá, že sa stane v budúcnosti. Najlepším prameňom týchto informácií je detailná biografia produktu a záznamy . Každý výrobok alebo služba má svoj život, históriu, a tá môže byť zaznamenaná. Je potom veľmi dôležitá. Môže dať odpoveď na také otázky, ako „Čo zvýšilo obchod?“ alebo „Čo ho znížilo?“. Zaznamenajte dobré aj zlé správy, pretože, ako povedal americký filozof George Santayana: „Tí, ktorí si nevedia zapamätať minulosť, sú odsúdení na to, aby si ju zopakovali.“
Ale najdôležitejšie je myslenie, ktoré vstupuje do vášho plánu. Vedieť, na akú otázku sa opýtať či akú očakávať, vám môže pomôcť pripraviť marketingový plán oveľa lepšie a zvýšiť vašu nádej na schválenie plánu. A to je, samozrejme, prvým krokom pri implementácii efektívneho marketingového plánu. Nemajte strach, ak sa vám nepodarí do prvého návrhu zhromaždiť všetky informácie, ktoré by ste chceli. Väčšinu z nich získate skôr či neskôr a vaša kniha základných informácií bude priberať.
Kľúčové slová:
marketingové plánovanie
marketingový plán
príprava
štruktúra plánu
biografia
produkt
Obsah:
- OBSAH
Úvod -3-
1. Podstata marketingového plánovania -4-
2. Kto by mal pripravovať marketingový plán -8-
3. Etapy príprav marketingového plánu -9-
4. Štruktúra plánu -13-
Záver -14-
Zoznam použitej literatúry -15-
Zdroje:
- http://www.google.sk
- Lesáková, Ľ.: Firemné plánovanie (Vybrané kapitoly).Košice, UMB 1997
- Pilková, A.: Firemné plánovanie.Vydavateľstvo ELITA. Bratislava.1994