Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Význam emocionálnej a sociálnej zrelosti dieťaťa predškolského veku

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
29039
Posledná úprava
04.01.2010
Zobrazené
4 010 x
Autor:
jarajto
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hlavným cieľom bakalárskej práce bol význam emocionálnej a sociálnej zrelosti dieťaťa predškolského veku. Práca je rozdelená na tri kapitoly.
Všetky tri kapitoly sú teoretické. V práci bola použitá metóda literárna .
Prvá kapitola pozostáva z definovania základných pojmov predškolského veku, identity dieťaťa, rozvoja dieťaťa v rodine aj v materskej školy.
Druhá kapitola podáva výklad o emocionálnej a sociálnej zrelosti, kritérií a významu.
Tretia kapitola je zameraná na metódy, princípy emocionálnej a sociálnej zrelosti dieťaťa a ich rozvoj v rodine a v materskej škole.

Kľúčové slová:

predškolský vek

sociálna zrelosť

emocionálna zrelosť



Zdroje:
  • Bartušková, M., a kolektív. 1970. Pedagogika predškolského veku. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo
  • Drlíková,E.,Ďurič,L.,Grác,J.,Kačáni,V.Palovčíková,G.,Rybárová,E.,Štefanovič,J.1992.Učiteľská psychológia. Vydavateľ Slovenské pedagogické nakladateľstvo Bratislava,ISBN 80-08-0043-9
  • Guziová, K., 2005. Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania detí s odloženou povinnou školskou dochádzkou v materských školách. Spracoval Štátny pedagogický ústav v Bratislave, ISBN 80-7098-415-5
  • Hajdúkjová,V.2008.Príručka na tvorbu školských vzdelávacích programov pre materské školy.
  • Jaculíková, J., 2006. Stimulácia sociomorálneho vývinu v materskej škole. Vydavateľstvo
  • Jakabič.I, 2002. Základy vývinovej psychológie. Vydavateľstvo IRIS, ISBN 80-89018-34-3
  • Predškolská výchova, 2007/2008. článok- Dieťa a rodina. ročník LXII, marec- apríl, ISSN 0032-7220
  • Predškolská výchova, 1992/1993, roč. 47, marec- apríl, č. 7-8
  • Predškolská výchova,1997/1998,roč. LII,máj-jún,č.5, ISBN 0032-7220
  • Kasáčová, B., Ľuptáková, K., 2007. Sociálne aspekty detstva a výchovy. Vydavateľ PF UMB, ISBN 978-80-8083-455-5
  • Košč,L. a kolektív,1980. Vybrané state z vývinovej psychológie a patopsychológie. Vydavateľ Slovenské pedagogické nakladateľstvo Bratislava
  • Kuric.J,1997. Kompedium ontogenetickej psychológie, Vyd. Nitra
  • Lipnická, M., Jarešová, A., 2008. Teoretické základy predškolskej pedagogiky. Vydavateľ EDIS- vydavateľ Žilinskej univerzity, ISBN 978-80-8070-818-4
  • Manažment Materskej školy,2007-2008. Prvé vydanie- Praktická príručka pri riadení zamestnancov, pedagogického procesu a správy MŠ,ISBN 978-80-89182-17-6
  • Rokus, ISBN 80-89055-66-4
  • Říčan,P.,Krejčířová,D. a kolektív.2006. vydanie 4, Detská klinická psychologie, Vydavateľstvo Grada Publishing,a.s., ISBN 80-247-1049-8
  • Slezáková,T., Tirpáková,A., 2006.Adaptácia dieťaťa na školu- Súčasné pohľady pedagogickej teórie na výskum. ISBN 80-8050-968-9
  • Shapiro,Lawrence E.1998. Emoční inteligence a její rozvoj. Vydavateľstvo Portál, ISBN 80-7178-238-6.
  • Zelina, M., 1996. Stratégie a metódy rozvoja osobnosti. Vydavateľstvo: IRIS,
  • ISBN 80-967013- 4-7
  • Zelina, M., Zelinová, M. 2006. Psychológia pre stredné pedagogické školy, pedagogické a sociálne akadémie a pedagogické a kultúrne akadémie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo- Mladé letá, s. r., ISBN 80-10-00703-X
  • Vágnerová , M., 2000. Vývojová psychologie. Vyd. 1.- Praha: Portál, ISBN 80-7178-308-0
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko